خراسان

چراغ‌های اماکن فرهنگی و تاریخی خراسان رضوی در ساعت زمین خاموش می‌شوند

زارع صفت

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: چراغ‌های تعدادی از اماکن فرهنگی و تاریخی استان خراسان رضوی همزمان با اجرای پنجمین برنامه ساعت زمین در ایران در روز شنبه ۲۹ اسفندماه خاموش می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسین زارع‌صفت اظهار داشت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و احترام به محیط زیست و انرژی‌های خدادادی چراغ‌های تعدادی از اماکن فرهنگی و تاریخی این استان در ساعت زمین خاموش خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس چراغ‌های آرامگاه فردوسی، آرامگاه نادر، موزه بزرگ خراسان، مزار شیخ احمد جامی در تربت جام، مزار عطار و خیام در نیشابور، عمارت خورشید در کلات و … همزمان با اجرای پنجمین برنامه ساعت زمین در ایران از ساعت 21 به مدت پانزده دقیقه در روز شنبه 29 اسفندماه خاموش می‌شوند.

به گزارش تسنیم، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت است و در آخرین شنبه ماه مارس هر سال برگزار می‌شود.

خانواده‌ها و کسب و کار با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیر ضروری خود به مدت یک ساعت آن را یادآوری می‌کنند و آرمان نخست این اقدام این است که آگاهی دربارهٔ تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان ابقا شود.

ساعت زمین همه‌ساله در آخرین شنبه ماه مارس، از ساعت 20:30 تا 21:30، به وقت محلی شرکت کنندگان، برگزار می‌شود و پنجمین برنامه ساعت زمین در ایران، شنبه 29 اسفند 1394 برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − هشت =

دکمه بازگشت به بالا