مشهد

آئین ویژه شام غریبان امام حسین(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

مراسم غطبه خوانی در حرم امام رضا(ع)

هم‌زمان با شام شهادت حضرت سید الشهدا(ع) آئین سنتی شام غریبان با حضور خدام بارگاه منور رضوی در مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی و سپس در صحن انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به نقل از آستان نیوز، در این مراسم که طبق روال هر سال با اقامه نماز مغرب و عشا در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شد آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سید مرتضی بختیاری قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و هزاران خدمه بارگاه منور امام علی بن موسی الرضا(ع) با در دست داشتن شمع روشن و خواندن نواهایی حزن‌انگیز به طرف بارگاه این امام همام حرکت کردند.

در این مراسم، خادمان، کفشداران، دربانان، حفاظ و فراشان حرم مطهر رضوی در میان حلقه حزن و اندوه عزاداران حسینی در حالی که لاله شمع‌های فروزان در دست داشتند مسیر چهارراه شهدا تا حرم مطهر را طی کردند و برای عرض تسلیت به ساحت مقدس آن امام همام در صحن انقلاب اسلامی که به پرچم سرخ گنبد سید الشهدا(ع) مزین شده بود گردهم آمدند.

تعدادی زیادی از عزاداران حسینی و زائران و مجاوران امام رضا(ع) نیز گرداگرد خادمان و هم‌نوا با ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) علی خوشچهره، جعفر ملائکه و علی الهی عزاداری کردند و در مظلومیت حضرت سید الشهدا(ع) و یاران فداکارشان و اسیری و غربت اهل‌بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالحسین(ع) پس از نماز مغرب و عشا آغاز شد و پس از ساعتی در صحن انقلاب اسلامی با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به پایان رسید.

هر ساله آئین ویژه شام غریبان امام حسین(ع) هم‌زمان با شامگاه دهم محرم الحرام در صحن جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که امسال برای اولین بار این آئین با فضاسازی ویژه و با حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن انقلاب اسلامی بارگاه قدس رضوی برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا