ایران

آخرین وضعیت مؤسسه ثامن‌الحجج

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رئیس کمیسیون اصل نود: وضعیت فعلی مؤسسه ثامن‌الحجج نتیجه نگاه غیرمدبرانه برخی مسئولان است

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت فعلی مؤسسه ثامن الحجج(ع) نتیجه نگاه غیرمدبرانه برخی مسئولان بوده است، گفت: مصاحبه‌های مدیران سبب ایجاد تشویش بین چندین میلیون نفر از سپرده‌گذاران این مؤسسه شد.

محمدعلی پورمختار درباره انسداد حساب‌های مؤسسه ثامن الحجج(ع) و واگذاری مسئولیت آن به یکی از بانک‌های کشور اظهار داشت: انسداد حساب‌ها و مصاحبه‌های تشویش‌زایی که هر از چند گاه رخ داده ناشی از نگاه نادرست و غیرمدبرانه‌ای بوده که برخی دستگاه‌ها و مسئولان داشتند.

وی افزود: هیچ دلیلی ندارد تا زمانی که تخلفی رسیدگی و محرز نشده درباره آن مصاحبه کرده و سبب تشویش چندین میلیون نفر در سطح کشور شد بلکه باید با مدیریت صحیح و درست راهکار لازم را در این زمینه پیدا کرد.

پورمختار با بیان اینکه حسابرسی اولیه نشان می‌دهد منابع موجود بیش از سپرده‌ها و بدهی به سپرده‌گذاران بوده است، اظهار داشت: با واگذاری مسئولیت این مؤسسه به یکی از بانک‌های کشور زمینه پرداخت بخش عمده‌ای از پول سپرده‌گذاران فراهم شده است.

وی در پاسخ به این سؤال “نحوه حمایت بانک‌ها از تولید در کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟” اعلام کرد: پرونده ویژه‌ای در زمینه بررسی نحوه ورود بانک‌ها در عرصه تولید در کمیسیون اصل نود باز شده و گزارشات مختلفی در این زمینه دریافت کرده‌ایم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر حمایت واقعی از تولید در کشور وجود نداشته و دستگاه‌ها و نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها باید در این زمینه پاسخگو باشند: چرا حمایت واقعی از تولید صورت نگرفته است؟

پورمختار تصریح کرد: متأسفانه بیشتر همت‌ها صرف واردات بوده و علاقمندی خیلی از اشخاص و شرکت‌ها به‌سمت واردات کالاست چراکه کار راحت و پرسودی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: نظر ما این است که دولت، دستگاه‌های مسئول، وزارت خانه‌ها و در رأس همه این نهادها، بانک‌ها به‌عنوان متولی تأمین منابع ریالی و ارزی موردنظر وارد میدان شده و در این خصوص با فراهم کردن شرایط سهل، راحت و رفع موانع تولید که در قانون هم به آن پرداخته شده حمایت‌های عملی و جدی از تولید داشته باشند.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس عنوان کرد: گرچه به‌صورت موردی برخی بانک‌ها اقدامات خاصی را انجام می‌دهند ولی این قضاوت بحث کلی نظام بانکی است که اقبال چندانی در دو سه سال اخیر نسبت به تولید نشان نداده است.

منبع:  تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 1 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا