فرهنگ و هنر

آشنایی با کتاب «غنچه دلتنگ»

کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: نویسنده این کتاب برای مخاطبان خود نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسن (ع) را به تصویر می‌کشد. 
احسان سیفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه خراسان، ضمن بیان این مطلب، اظهار کرد: کتاب «غنچه دلتنگ» را که حسین سیدی در۲۴۰ صفحه به رشته تحریر درآورده، توسط انتشارات دفتر نشر معارف در نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی عرضه می‌شود.
وی افزود: این اثر جلد چهارم از مجموعه‌‌ای چهارده ‌جلدی است که هر یک به روایتی نو از سبک زندگی معصومین علیهم‌السلام پرداخته است. 
کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با بیان اینکه نویسنده برای نگارش این اثر به بیش از ۵۰۰ منبع مراجعه کرده و از ۲۲۹ عنوان آن‌ها بهره گرفته است، عنوان کرد: این اثر به دلایلی متمایز از سایر آثار مشابه است چراکه نویسنده در تلاش بوده تا در این کتاب براساس منابع، یک سبک زندگی را ترسیم کند به این معنی که نکات مطرح‌شده درباره معصومین (ع) را به گونه‌ای به کار گرفته که در زندگی امروز خواننده تاثیر داشته باشد. 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این کتاب نثر بسیار روان آن است و در نهایت اختصار مطالب که خواندن کتاب را برای عموم آسان‌تر خواهد کرد.
سیفی خاطر نشان کرد: عناوین فصول این کتاب عبارت‌اند از: خویشتن؛ مباحثی پیرامون زندگی شخصی و خصوصیت اخلاقی و رفتاری امام حسن (ع)، خداوند؛ مباحثی ناظر بر رابطه امام حسن (ع) با خداوند، ایمان‌پذیری، حج‌گذاری، روزه‌داری و…، دیگران؛ مباحثی در مورد نوع برخورد امام با اقشار مختلف جامعه اعم از خدمتکاران، خویشاوندان، ایتام، دشمنان، ستمگران و سخن‌چینان و در فصل پایانی نکاتی پیرامون سبک زندگی و عملکرد امام حسن (ع) در مواجهه با طبیعت بیان شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 9 =

دکمه بازگشت به بالا