فرهنگ و هنر

حرف های جنجالی اکبر عبدی در برنامه «فرمول یک»

 اکبر عبدی آدم بی تعارفی ا ست. او در سال های اخیر، هربار که به برنامه های تلویزیونی رفته، با حرف هایش تا چند روز نقل محافل بوده؛ یک بار از ماجرای خواستگاری یک مرد عربستانی از دخترش صحبت و خط قرمز های تلویزیون را به کلی رد کرد و بار دیگر با حرف های جنجالی اش درباره مسعود فراستی، خبرساز شد. چهارشنبه شب هم که برای برگزاری مراسم جشن تولدش به برنامه «فرمول یک» علی ضیا رفته بود، با حرف هایش حاشیه ساخت. سخنان او رضا عطاران، رامبد جوان و بیش از همه مهران مدیری را نشانه می گرفت. حالا باید دید آیا مهران مدیری که در روز های گذشته، منتقدان فیلم اش را به دشمنی متهم کرده بود، واکنشی نشان خواهد داد یا خیر؟ ۶فراز از حرف های پرحاشیه اکبر عبدی را به نقل از ایسنا بخوانید:

۱- چون احتمال داشت فرصتی برای گریم نباشد، با گریم به برنامه آمدم
عبدی با حضور در این برنامه در پاسخ به این سوال که آیا مو کاشته اید، گفت: خیر، هم اکنون در تئاتر کمدی با نام «مش اکبر و دختراش» بازی می کنم و به دلیل این که بعد از برنامه احتمال داشت فرصتی برای گریم نباشد، گریم کردم که این گریم، من را مقداری از حالت پیری و مریض بودن درمی آورد و به سرحال بودن من اضافه می کند.
۲- چرا نقش زن بازی کردم؟
برای هرکدام از این نقش ها دلیلی وجود دارد. در آدم برفی قصه به صورتی بود که آقای عبدا… اسکندری آن نقش را به من پیشنهاد کردند و ایشان حق زیادی به گردن من دارند. در کار «خوابم می آد» رضا عطاران نیز، او به خانه ما آمد و گفت: دوست دارم نقش مادر من را بازی کنی، من هم به این شرط قبول کردم که گریم شوم و با لباس به خیابان بروم و تاکسی بگیرم، اگر کسی متوجه نشد من مرد هستم، یعنی ما موفق شده ایم و کار می کنیم. این کار را امتحان کردیم و زمانی که نتیجه داد، تازه قرارداد بستیم.
بعد از آن فریدون جیرانی کاری را به من پیشنهاد کرد که ابتدا قرار بود نقش مردی را بازی کنم، ولی وقتی دید فیلم عطاران فروش خوبی داشته و مورد توجه قرار گرفته، گفت بیا و نقش مادر خاله را بازی کن و انگار تازه کشفم کرده بود! من گفتم تازه به ذهنت رسید و او گفت که بامزه می شود و چون آن فیلم فروخت، نقش پیرزن را به من می دادند.
اگر این اتفاق زیاد بیفتد غیرمنطقی است و اصلاً نباید مشابه این نقش را بازی کنم چرا که در کشور وقتی آدم در نقشی جا بیفتد، حتی تماشاچی انتظار ندارد او را در نقش های دیگر ببیند.
۳- سوادم طوری نیست که حرف های فرهادی را بفهمم
با اصغر فرهادی هم وزن نیستیم، ایشان از بازیگر های شیک که به کن و اسکار می روند و اضافه وزن ندارند و همچنین می توانند در کنارشان شیک بایستند، استفاده می کنند. من به خاطر این اتفاق به یک معلم لاغر یا هنرپیشه تئاتر شبیه نیستم. هرکس باید حد خود را بداند و سوادمن هم طوری نیست که حرف های فرهادی را بفهمم.
۴- فیلم اخیر مدیری خیلی زشت بود
آقای مدیری در ژانر خودشان که سریال، شو و فیلم سینمایی است، موفق هستند. ولی فیلم سینمایی اخیر ایشان خیلی زشت و بد بود و من فکر می کردم فیلم عجیب وغریبی می بینم. متأسفانه «ساعت ۵عصر»، گویا روایتگر این بود که مردم ما قاطی کرده اند و هیچ کس متوجه چیزی نمی شود؛ همه از روی هم رد می شوند و همدیگر را له می کنند. از طرفی می بینیم که عده ای از آدم ها می آیند و خیلی شیک می ایستند.
۵- رامبد می تواند ماهی ۳۰ بازیگر کمدی بیرون بدهد
آقای جوان از جایی به بعد از سینما بریده و مجری شده است و ما در تلویزیون مجری زیاد داریم، به تازگی رامبد جوان در برنامه خندوانه کنار تماشاچی می نشیند و این کار در حد او نیست و خیلی بیشتر از این هاست. آقای جوان می تواند ماهی ۳۰ بازیگر کمدی بیرون بدهد.
۶- عطاران این اواخر به تکرار افتاده است
رضا عطاران هنر مند بسیار خوبی است و قلم خیلی خوبی در طنز و کمدی دارد، چرا که نگاهش به جامعه خیلی قوی است ولی متأسفانه این اواخر به تکرار افتاده است. از لحاظ مالی فکر نمی کنم نیاز مند باشد که به تکرار افتاده است، پس باید مدتی به خودش استراحت دهد، بنویسد و کارگردانی کند. ما نویسنده کمدی خوب نداریم ولی بازیگر کمدی به راحتی پیدا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − 7 =

دکمه بازگشت به بالا