مشهد

آغاز بیست‌ویکمین جشنواره قرآنی دانشگاه‌های علوم پزشکی به میزبانی مشهد

قرآن

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت تقدیر از مجید مجیدی در بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های این وزارتخانه‌ها را رویداد ویژه این جشنواره عنوان کرد و گفت: مجید مجیدی با عنوان بازیگر و کارگران معروف در خلق آثار هنری که ویژگی‌های اخلاقی و الهی را مطرح می‌کند تلاش‌های بسیاری انجام داده که وزارت بهداشت تقدیر از این کارگران را وظیفه خود می‌داند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدرضا فراهانی در نشست خبری بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی وزارت بهداشت که امروز در ساختمان معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، این جشنواره را منحصر به فردترین رویداد قرآنی در کشور بخصوص در حوزه دانشگاهی عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های وزارت بهداشت این است که برای نسل‌های متفاوت دانشجویان، کارکنان و اساتید برگزار می‌شود. در واقع متعلمین (اساتید) در کنار دانشجویانی که وارد عرصه علم‌آموزی شدند همچنین کارکنان دانشگاه‌ها در این مسابقات شرکت نمودند.

وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت این است که این جشنواره فقط در حوزه ترتیل قرآنی برگزار نمی‌شود بلکه هنرهای آوایی در حوزه قرآن و عترت، معارف قرآنی (آشنایی با سیره معصومین، آشنایی با نهج‌البلاغه و غیره)، کتابخوانی، پژوهش‌های قرآنی در حوزه فناوری‌های مرتبط با قرآن، حوزه‌های ادبی و فرهنگی هفت بخش اصلی این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت استقبال شرکت‌کنندگان از بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌ها را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: حدود 32 هزار و 870 نفر در این رویداد بزرگ قرآنی کشور شرکت کردند و اگر تعداد افرادی که در دو رشته مشارکت کردند را در نظر بگیریم در مجموع 25 هزار و 130 نفر شرکت‌کننده جشنواره امسال هستند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در جشنواره قرآن و عترت سال گذشته 15 هزار شرکت‌کننده وجود داشت که خوشبختانه تعداد شرکت‌کنندگان در جشنواره امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های وزارت بهداشت اضافه کرد: بیش از 1000 نفر از شرکت‌کنندگان جشنواره امسال عضو هیات علمی دانشگاه‌ها هستند که با توجه به نسبت 15 هزار نفری اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها میزان این مشارکت بسیار بالا بوده است و اگر این تعداد از شرکت‌کننده‌ با نُرم شرکت‌کنندگان در مسابقات عام که همه افراد و اقشار می‌توانند حضور داشته باشند، مقایسه کنیم رشد بسیار قابل توجهی را نشان می‌دهد.

دکتر فراهانی همچنین تقدیر از کارگردان معروف کشور (مجید مجیدی) از برنامه‌های ویژه این جشنواره عنوان کرد و گفت: مجیدی تلاش‌های بسیار خوبی در خلق فیلم‌های سینمایی به عنوان بازیگر و کارگران سینمایی داشته است. در واقع ایشان در فیلم‌های خود به خوبی توانسته ویژگی‌های اخلاقی و الهی را مطرح کند. بنابراین وزارت بهداشت در جشنواره قرآن و عترت از تلاش‌های ایشان تقدیر به عمل می‌آورد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت همچنین افزود: 135 نفر در جشنواره قرآن و عترت امسال برگزیده خواهند شد که به تمامی این افراد لوح تقدیر اهدا می‌شود.

در ادامه این مراسم دکتر بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در سخنانی اظهار داشت: در مرحله دانشگاهی این جشنواره بیش از 25 هزار نفر شرکت کردند و این مسابقات در دو بخش کشوری و دانشگاهی برگزار می‌شود که در 38 رشته با یکدیگر به رقابت پرداختند. خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمد و شاهد رشد 67 درصدی شرکت‌کنندگان نسبت به سال گذشته هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: 550 اثر در بخش‌های ادبی، هنری و فناوری، 500 اثر در بخش پژوهش و 212 اثر در بخش نغمات آیینی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در مجموع 1262 اثر می‌شود. همچنین این جشنواره 141 برگزیده خواهد داشت که با اهدای جوایز از آنها تقدیر می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از میزبانی جشنواره ملی دانشجویان در سال آینده توسط این وزارتخانه خبر داد و گفت: در حاشیه جشنواره امسال نشست دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشجویان همچنین نشست کارشناسان قرآنی دانشجویان را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در بخش آوایی بیست‌ویکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه‌های وزارت بهداشت امسال 32 نفر و در بخش فناوری، هنری و ادبی 10 نفر و در بخش‌های دیگر 5 نفر از اساتید مطرح قرآنی داوری کردند.

دکتر بحرالعلوم همچنین تاکید کرد: در انتخاب داوران این جشنواره سعی شده است از پیشکسوتان و صاحب‌نظران حوزه قرآن و عترت استفاده شود که بخشی از داوران متعلق به جامعه پزشکی هستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزیدگان این دوره از جشنواره‌ها برای شرکت در مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های کشور آماده خواهند شد و با دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، آزاد، پیام‌نور، غیرانتفاعی و غیره به رقابت خواهند پرداخت. همچنین امکان راهیابی برگزیدگان به مسابقات بین‌المللی قرآنی نیز وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 4 =

دکمه بازگشت به بالا