مشهد

آغاز رزمایش واکسیناسیون کرونا در حاشیه مشهد

 روز گذشته رزمایش سلامت زیستی حضرت زینب (س) با محوریت لکه گیری واکسیناسیون حاشیه شهر مشهد آغاز شد تا واکسیناسیون افرادی که تاکنون اقدام به دریافت واکسن نکرده اند ،تکمیل شود. به گزارش «خراسان رضوی»، آیت ا… علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان در مراسم آغاز این رزمایش که در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد، با بیان این که کرونا در قالب موج‌های مختلف هجوم می‌آورد ،افزود: ما نباید در این خصوص منفعل باشیم و تنها اموات را به سمت قبرستان تشییع کنیم، جمعیت فوتی های کرونا در مشهد به گفته حجت‌الاسلام مهدوی‌دامغانی، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد در روزهای اوج موج پنجم از ۱۲۰ نفر پایین‌تر نیامد که بسیار تلخ بود. وی گفت: ما معتقدیم که هیچ چیز بهتر از انجام واکسیناسیون کرونا در برابر این ویروس کشنده نبوده و نیست،
کسانی که برخورد انفعالی دارند باید تجدیدنظر کنند، نه آن که در فضاهای حقیقی و مجازی جریان‌سازی علیه واکسیناسیون کرونا داشته باشند، کسانی که به هر دلیلی مخالف واکسیناسیون هستند، طرح و مدرک علمی و معتبر ارائه کنند تا به شیوه علمی هم پاسخ آنان داده شود، نه آن که بخواهند در تمامی گروه‌ها از جمله نخبگان و روحانیون نفوذ کنند و هم یک روحانی و هم یک استاد دانشگاه مدافع این گروه شود و در فضای مجازی نیز هشتگ مبارزه با واکسیناسیون  درست کنند، این ننگ است که واکسیناسیون کرونا  هم در اجرا و هم خود واکسن به صورت مجانی در اختیار مردم قرار می گیرد اما یک عده ای راه می افتند که مردم را قانع کنند که واکسن نزنند، ما احساس خطر می کنیم که  برخی ها هشتگ  مبارزه با واکسیناسیون راه انداخته اند. وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری همواره بر انجام سریع واکسیناسیون تاکید کردند، افزود: از تک‌تک علما و نخبگان که الگوهای خوب جامعه هستند می‌خواهیم که مشوق افراد واکسن نزده به سمت انجام واکسیناسیون کرونا باشند.سردار غیاثی فرمانده سپاه امام رضا (ع) نیز به جزئیات این رزمایش اشاره کرد و گفت: موضوع مقابله با کرونا به عنوان دغدغه رهبر انقلاب  و مردم کشورمان است، در این خصوص بسیج برای مبارزه با بیماری کرونا به کمک کادر درمان آمده است، در حاشیه شهر مشهد ۵ ناحیه سپاه در امر واکسیناسیون کمک خواهند کرد. وی تاکید کرد: به هیچ وجه راضی نمی‌شویم که در انجام واکسیناسیون در حاشیه شهر مشهد این فکر بر مردم آن مناطق تداعی شود که واکسن اجباری است، بلکه باید مردم را قانع کنیم که واکسیناسیون کرونا را جدی بگیرند. دکتر شبستری مسئول کمیته علمی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان نیز در این رزمایش گفت: تاثیرات واکسیناسیون کرونا بر هیچ کس پوشیده نیست و اکثر موارد مبتلا، بستری و فوتی کرونا افراد واکسن نزده بودند. وی تاکید کرد: تا به امروز در مشهد نزدیک ۵۵۰۰ فوتی قطعی کرونا داریم که این عدد در خراسان رضوی ۷۵۰۰ مورد بوده است و در موج پنجم بحران کرونا از مجموع ۱۳۴ فوتی سبزوار فقط ۹ نفر واکسینه شده و ۱۲۳ نفر واکسن نزده بودند و آن موارد واکسن زده هم دوز دوم را دریافت نکرده بودند. دکتر ذاکریان رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی نیز در این رزمایش گفت: از زمان آغاز واکسیناسیون کرونا ،گروه هدف بالای ۱۲ سال در مناطق حاشیه شهر مشهد تاکنون ۷۵ درصد دوز اول و ۶۰ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و ۲۵ درصد بقیه که افراد واکسن نزده هستند در قالب رزمایش واکسیناسیون حضرت زینب(س) واکسینه می‌شوند. در این رزمایش ۴۰ مرکز واکسیناسیون خودرویی شامل ۲۰ اتوبوس و ۲۰ تاکسی‌ ون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و شهرداری مشهد فعال شده است.
اخبار کوتاه
* استاندار گفت: در حوزه تزریق دوز دوم واکسن کرونا به میانگین کشوری رسیده و در دوز اول هم از میانگین کشوری عبور کرده‌ایم. در این زمینه برای تزریق دوز سوم باید پیش‌بینی‌های لازم را داشته باشیم و این امر دنبال شود.
روزنامه خراسان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا