خراسان

آغاز فعالیت مرکز خرید حمایتی زعفران در نیشابور

ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: خرید حمایتی زعفران با هدف جلوگیری از ضرر زعفران کاران و جلوگیری از افت قیمت این محصول برای نخستین بار امسال در این شهرستان به اجرا درآمده است.

محمدعلی فرهمندراد سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، کاهش و حذف دلالی و واسطه گری را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و گفت: ۵۹۰۰ هکتار از کشتزارهای نیشابور در بخش های مرکزی، میان‌ جلگه و زبرخان به کشت زعفران اختصاص دارد که میانگین برداشت محصول در هر هکتار ۲٫۸ کیلوگرم زعفران است.
وی میزان تولید سالانه زعفران در این شهرستان را حدود ۱۶ تن زعفران خشک عنوان و بیان کرد: نرخ خرید هر کیلوگرم نگین زعفران بسته به کیفیت آن از ۵۳ تا ۵۷ میلیون ریال، پوشال درجه یک از ۴۳ تا ۴۵ میلیون ریال و پوشال درجه دو از ۴۷ تا ۵۰ میلیون ریال تعیین شده است.
وی یادآور شد: مراکز خرید حمایتی زعفران در استان خراسان رضوی در شهرهای تربت حیدریه، گناباد، کاشمر، تربت جام، مشهد و نیشابور فعال هستند.
فرهمندراد به کشاورزان توصیه کرد که برای شتاب دادن به کار خود نسبت به دریافت معرفی نامه از مراکز جهاد کشاورزی بخش اقدام و سپس نسبت به تحویل محصول خود به مرکز خرید حمایتی شهرستان اقدام کنند.
وی تصریح کرد: خرید حمایتی زعفران تا پایان آذرماه امسال هر روز در این مرکز انجام می شود.
۷۶ نوع از ۸۳ نوع محصول تولیدی استان خراسان رضوی در نیشابور کشت ‌می‌شود. ۹۱ هزار و ۵۰۸ هکتار زمین در نیشابور زیر کشت محصولات کشاورزی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا