مشهد

ابتلای بیماران خاص به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد کاهش یافته است

کارشناس مسئول اداره امور بیماری ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: ابتلا ی بیماران خاص به کرونا در پیک سوم نسبت به پیک دوم کاهش یافته است و این موضوع به دلیل اجرای دستورالعمل های بهداشتی در مراکز خدمت رسان به بیماریهای خاص است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا دکتر جواد رجبیان با اشاره به اینکه تعداد بیماران خاصی که مبتلا به کرونا شدند در بین بیماران تالاسمی و هموفیلی افزایش نیافته است، بیان کرد: در خصوص بیماران دیالیزی نیز به دلیل در نظر گرفتن یک مرکز ویژه برای بیماران کرونایی و یا مشکوک به کرونا ، جداسازی بیماران به خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه درمانگاه خیریه آل محمد با ۶ تخت در اختیار بیماران دیالیزی مبتلا و یا مشکوک به کروناست، اظهار کرد: بیماران دیالیزی که مبتلا به کرونا شده اند در صورتی که حال عمومی آنها خوب باشد در مرکز «آل محمد» خدمات دیالیز را دریافت می‌کنند و در غیر این صورت در بیمارستان‌های ریفرال کرونا بستری می‌شوند و در همان جا نیز دیالیز برای این افراد انجام می‌شود.

 رجبیان بیان کرد: در خانه ماندن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، استفاده از ماسک و دوری از ازدحام و شستشوی دست‌ها درعدم ابتلا بیماران خاص به کرونا نقش مهمی دارد.

کارشناس مسئول اداره امور بیماری ها معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماران خاص به دلیل بیماریهای زمینه‌ای که دارند احتمال وخامت حال بیشتری نسبت به سایرین در زمان ابتلا به کرونا دارند از همین رو رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از اهمیت بالایی برای این افراد برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا