مشهد

پاتک بامدادی پلیس آگاهی به باند حرفه‌ای سرقت در مشهد

فرمانده انتظامی خراسان رضوی، از دستگیری ۱۱ متهم پرونده باند حرفه‌ای سرقت و تغییر شماره سریال گوشی‌های تلفن همراه با کشف مقادیر زیادی اموال سرقتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمد کاظم تقوی اظهار داشت: گزارش سرقت‌های سریالی گوشی تلفن همراه در خیابان‌های مشهد به فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ پلیس را برآن داشت برای پیگیری سریع این موضوع به طور ویژه وارد عمل شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: دستورات لازم در این رابطه صادر شد و کارآگاهان مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی تحقیقات گسترده خود را آغاز کردند.

چهره‌زنی و شناسایی عاملان سرقت‌های سریالی

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی‌های دقیق علمی و شیوه‌های فنی پلیسی توانستند اعضای اصلی این شبکه که ۱۰ نفر بودند و بیشترین سرقت‌هایشان در محدوده خیابان خواجه ربیع، رسالت، بلوار ۲۲ بهمن و طبرسی مشهد ثبت بود را چهره‌زنی و مورد شناسایی قرار دهند.

سردار تقوی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با ردزنی‌های گسترده محل‌های تردد متهمان را نیز تحت نظر قرار دادند و بامداد امروز با هماهنگی مقام قضایی در اقدامی غافلگیرانه ۱۰ متهم مورد نظر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بیان کرد: در این عملیات، پلیس با بازرسی مخفیگاه متهمان ۴۱۲ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی کشف کرد.

دستگیری عامل تغییر سریال گوشی‌های سرقتی تلفن همراه

وی عنوان کرد: تحقیقات از متهمان در حالی آغاز شد که کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و برای تأمین امنیت مردم، خواب از چشمان خود گرفته بودند.

سردار تقوی یادآور شد: متهمان در تحقیقات اولیه سرنخ دیگری به پلیس دادند و ردپای عامل تغییر سریال شماره تلفن‌های سرقتی نیز نمایان شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: پلیس در اقدامی ضربتی، یازدهمین متهم این شبکه سرقت را نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او یک دستگاه رایانه، یک دستگاه باکس تغییر سریال و تعداد زیادی قطعات جدا شده موبایل کشف شد.

وی با اشاره به اینکه از اوایل صبح امروز تا کنون ۱۸ مالباخته شناسایی شده‌اند و تحقیقات این پرونده با دستورات تخصصی مقام قضایی ادامه دارد، اظهار کرد: شهروندان عزیزی که مورد زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه قرار گرفته‌اند می‌توانند برای پیگیری شکایت خود هرچه سریع‌تر به پلیس آگاهی خراسان رضوی مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =

دکمه بازگشت به بالا