خراسان

اجرای ۲۵ طرح محرومیت زدایی در سبزوار

مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار گفت: امسال تاکنون با اعزام چهار هزار و ۵۰۰ نفر از بسیجیان جهادگر به مناطق محروم این شهرستان ۲۵ طرح محرومیت زدایی اجرا شده است.

ابراهیم برزویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا افزود: این بسیجیان در قالب ۱۶ گروه طی هفت ماه گذشته ۲۵ طرح عمرانی شامل ساخت و مرمت قناتها، لوله کشی و ساخت مسجد، مسکن و آشپزخانه کمک شایانی در رفع محرومیت انجام داده اند.
وی ادامه داد: برای مرمت این طرحها حدود ۲ میلیارد ریال هزینه شد که تمامی آن با مشارکت افراد نیکوکار جمع آوری شده بود.
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت سپاه سبزوار گفت: همچنین ۹ گروه پزشک عمومی و تخصصی با اعزام به مناطق محروم حاشیه شهر سبزوار خدمات و مشاوره رایگان پزشکی، آموزشهای بهداشتی، مشاوره های مامایی و دارویی ارائه کردند.
وی افزود: در قالب یکی از طرحهای جهادی با عنوان ‘طرح هجرت’ ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز ۲۸ مدرسه دخترانه و پسرانه را تعمیر و تجهیز کردند.
برزویی ادامه داد: اردوهای جهادی در زمینه های عمران روستایی، تعمیر و تجهیز مدارس، فعالیتهای کشاورزی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش بصیرت جوانان در مقابل هجمه فرهنگی دشمن اجرا می شود.
شهرستان ۳۲۰ هزار نفری سبزوار سه شهر و ۱۹۰ روستا دارد. ۷۸ هزار و ۳۰۰ نفر از جمعیت سبزوار ساکن روستاهای این شهرستان هستند. سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا