خراسان

نرخ خدمات هتل‌های خراسان رضوی در ایام نوروز ۹۶ افزایش نمی‌یابد

محمد قانعی

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی گفت: در نوروز ۹۶ افزایش نرخ خدمات در هتل‌های خراسان رضوی را نداریم.

محمد قانعی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: کاهش زمان اقامت و ماندگاری زائر در مشهد ارتباطی به مسئله اقتصادی ندارد و حتی زائرانی داریم که ماهانه به مشهد سفر می‌کنند.

وی افزود: به طور میانگین هر فرد ایرانی سالی سه بار و هر خانواده ایرانی سالی یک بار به مشهد سفر می‌کند و باید در زمان حضور زائر در این شهر مقدس تنوع زیارتی در همه جهات به‌ویژه مسئله فرهنگی داشته باشیم و باید روی مباحث زیارت، فرهنگ، اعتقادات، آئین‌ها و سنت‌ها کار بشود.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی با بیان اینکه متاسفانه تعریف خوبی از مناطق گردشگری و ییلاقات‌ استان نداریم، خاطرنشان کرد: باید به‌خوبی این مناطق به گردشگران معرفی شود و باید ضمن جبران کوتاهی‌های موجود در اجرای برنامه‌های سنتی، نهایت استفاده را از تمامی ظرفیت‌های دو بخش دولتی و خصوصی ببریم.

قانعی تصریح کرد: ۲۰۶ هتل در خراسان رضوی در امر اسکان زائران امام ‌رضا(ع) خدمت‌رسانی می‌کنند که از این تعداد ۱۹۴ هتل آن در مشهد و ۱۲ هتل دیگر در شهرستان‌های استان هستند.

وی تاکید کرد: در طول سال ۲۵ درصد از ظرفیت هتل‌های خراسان‌رضوی پُر می‌شود و این عدد در ایام خاص سال به ۸۰ درصد می‌رسد و متاسفانه مشکل اصلی خالی‌بودن هتل‌ها به اسکان‌های مکان‌های ‌اقامتی غیرمجاز برمی‌گردد و در این رابطه نیازمند اقدامی مناسب برخوردی جدی توسط مسئولان اجرایی، قضایی و انتظامی هستیم.

رئیس اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی با اشاره به اینکه کمبود فضای اسکان در مشهد نداریم، بیان کرد: برای ایام نوروز ۹۶ آمادگی کامل جهت میزبانی شایسته از میهمانان نوروزی امام رضا(ع) داریم و امر بازرسی از هتل‌ها جهت هماهنگی بهتر و بیشتر و میزبانی‌ای باشکوه‌تر و شایسته‌تر از ابتدای بهمن ماه امسال آغاز شده و دوره ویژه نظارتی هم از ابتدای اسفند ماه ۹۵ آغاز شده است و تا پایان تعطیلات نوروزی ۹۶ اجرا می‌شود.

وی گفت: برنامه‌ای هم در بحث افزایش نرخ خدمات در هتل‌ها نداریم و اگر زائران و مسافران نوروزی با موردی مواجه شدند به بازرسان اتحادیه هتل‌داران خراسان رضوی که در محل اسکان مستقر هستند اعلام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با فرد یا افراد متخلف برخورد قانونی صورت پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =

دکمه بازگشت به بالا