خراسان

نرخ مشارکت اقتصادی زنان خراسان رضوی ۱۸ درصد است

رشیدیان

استاندار خراسان رضوی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در خراسان رضوی بیش از ۱۸ درصد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان ظهر امروز در همایش تجلیل از برترین‌های سال 94 زنان و خانواده خراسان رضوی که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد اظهار داشت: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند که باید بتوان از این نیرو در راستای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی بهره برد.

وی تصریح کرد: تمام مدیران دستگاه‌های اجرایی باید زمینه استفاده از توانمندی‌های بانوان را در دستگاه خود با رعایت کامل موازین شرعی ایجاد کرده و زیرساخت‌های لازم برای حضور مؤثر زنان در جامعه را ایجاد کنند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به مقام و سیره حضرت زهرا (س) خاطرنشان کرد: از دیدگاه امام خمینی (ره) زنان از ارکان بسیار مهم در شکل گیری انقلاب اسلامی بوده و باید به دور از تبعیض‌های جنسیتی  در فعالیت‌های جامعه فعالیت داشته باشند.

رشیدیان با بیان اینکه فعالیت بانوان در خراسان رضوی بسیار مناسب است، تصریح کرد: متوسط فعالیت اقتصادی بانوان در این استان از متوسط کشوری 6 درصد بالاتر بوده و در فعالیت‌های اجتماعی نیز نقش بسیار مؤثری دارند.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی بانوان در خراسان رضوی بیش از 18 درصد بوده که در این میان نرخ بیکاری زنان روستایی با کاهش بیش از 2.5 درصدی همراه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =

دکمه بازگشت به بالا