خراسان

افتتاح دانشکده حقوق و الهیات در دانشگاه پیام‌نور مشهد

رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی گفت: دانشکده حقوق و الهیات در دانشگاه پیام نور مشهد افتتاح شد.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، دکتر محمدعلی داوریار امروز ۲۲ شهریور ماه در افتتاحیه دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور مشهد، اظهار کرد: از مهر ماه جاری در دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه پیام نور مشهد پذیرش دانشجو خواهیم داشت.
وی  با تاکید براینکه رشته حقوق دانشگاه پیام نور استان بین المللی محسوب می شود تصریح کرد: پنج هزار و ۲۸۰  دانشجو در مقطع کارشناسی و ۵۰۰ دانشجو در مقطع ارشد در هفت رشته نیز در این دانشکده تحصیل خواهند داشت. این دانشکده چهار هزار متر زیربنا دارد که ۲۷  عضو هیات علمی حقوق و الهیات و  بالغ بر ۱۰۰ مدرس تدریس خواهند داشت. رشته‌های بین رشته ای در حقوق بسیار بالا است. حقوق جزا، حقوق خصوصی و فقه و مبانی رشته‌های دانشکده هستند.
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با بیان این که امیدواریم در حوزه حقوق بتوانیم کاری برای جامعه انجام دهیم، گفت: پیام نور خراسان رضوی همیشه در تمام مسائل پیش قدم بوده است. ما زیرساخت‌ها را برای کسانی که با سیستم غیرحضوری شرایط بهتری دارند، آماده‌سازی کرد‌ه‌ایم. 
داوریار با اشاره به برنامه ششم توسعه، گفت: ما زیرساخت‌ها را از یک سال گذشته آماده کردیم. و ۵۰۰ دانشجو از عراق، افغانستان و کشورهای مختلف داریم و امیدواریم در تمامی رشته‌ها قطب بین المللی باشیم. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور از تاثیرگذارترین دانشگاه‌های کشور است، اظهار کرد: اگر ما با این گستردگی دانشگاه، اقدام به فرهنگ سازی نکنیم، چه کسی باید این کار را انجام دهد. ما دغدغه جامعه را داریم و از بی‌اطلاعی مردم از مسائل اولیه حقوقی‌ رنج می‌بریم. 
رییس دانشگاه پیام نور خراسان رضوی با ابراز خرسندی از اینکه توانسته‌ایم در جهت اجرایی شدن برنامه توسعه ششم قدم برداریم، گفت: این اقدامات هزینه بر نیست، ما نه کارمند اضافه کرده‌ایم و نه زمینی خریداری کرده ایم، بلکه با همین امکانات موجود دانشگاه را ساخته‌ایم. محیط این دانشکده در گذشته خریداری شده و امکاناتی که ایجاد کرده‌ایم در جهت بهینه‌سازی بوده است. 
داوریار با بیان اینکه ما در نظر داریم مرکز آسیب‌شناسی، کلینیک‌ها و پژوهشکده‌ها را راه‌اندازی کنیم، تصریح کرد: مقابل دانشکده الهیات و حقوق، ندامتگاه مرکزی قرار دارد که هزاران زندانی آنجا هستند؛ در نظر داریم کلینیک حقوقی راه‌اندازی کنیم تا این امر به منزله زکات علم ما باشد. همکاران مشاوره تقاضای کلینیک مشاوره را داشته‌اند که به آن‌ها مشاوره روانشناسی دهند. 
وی با بیان اینکه در سال ۲۰۱۷ فعالیت بین المللی ما زیاد بوده است، خاطرنشان کرد: ما همایش بین المللی گیاهان دارویی و طب سنتی را در مشهد داریم، تاکنون همایشی دراین سطح در استان نبوده است. مسابقه گلف سالنی را نیز برگزار کرده ایم و هدف ما از فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی تاثیرگذاری در سطح جامعه و فرهنگ رضوی است. 
در ادامه این نشست امیرحسین بهروز، رئیس روابط عمومی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: ما در مقطع ارشد ۱۹۰۰ فارغ التحصیل کرده ایم و رتبه‌های اول و دوم زیست‌شناسی و برنامه‌ریزی آموزشی از دانشگاه پیام نور بوده‌اند و بالغ بر ۱۰۰ رتبه دو رقمی در کشور داشته‌ایم.
وی ادامه داد: در زمینه ارتباطات بین المللی، پنج نشست با کشورهای اکراین، هند، مالزی و افغانستان داشته ایم که در جهت بسترسازی تبادلات علمی اتفاق افتاده است. همچنین نشست‌های تخصصی با هیات علمی برگزار کرده ایم و ۵۰ نشست ملاقات عمومی با دانشجویان که در کمتر دانشگاهی اتفاق می افتد، نیز داشته ایم. 
وی ادامه داد:  ما ۱۸۳۷ فعالیت فرهنگی با هزار دانشجو انجام داده‌ایم و نایب قهرمانی لیگ برتر دو میدانی  نیز از دانشگاه پیام نور بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =

دکمه بازگشت به بالا