خراسان

بیش از ۲۰۰ واحد قطعه ساز در خراسان رضوی تعطیل شده‌اند/ قرارداد با پژو بهانه جدید ایران خودرو برای نپرداختن مطالبات قطعه سازان

 

تعطیلی شرکتها

نایب رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی گفت: بیش از ۲۰۰ واحد قطعه ساز در خراسان رضوی تعطیل شده‌اند.

محمدرضا جواهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: سابق بر این انجمن قطعه سازان خراسان رضوی بیش از 350 عضو فعال داشت که هم اکنون تنها یک سوم آنها باقی مانده که آنها نیز با ظرفیت‌های حداکثر 50 درصد در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات به واحدهای قطعه‌ساز خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این موضوع تا کنون اجرایی نشده و تمام این موضوعات تنها در حد حرف بوده است.

نایب رئیس انجمن قطعه سازان خراسان رضوی افزود: هم اکنون ایران خودرو قرارداد با پژو را بهانه‌ای قرار داده و مطالبات قطعه سازان را پرداخت نمی‌کند.

جواهری بیان کرد: به بیان دیگر شرکت‌های خودروساز ادعا دارند که برای شراکت با شرکت پژو تمام منابع مالی خود را مصرف کرده و دیگر اعتباری در دست ندارند و از طرفی هنوز هم سفارشات قطعه آنها ادامه دارد و این موضوع صاحبان واحدهای قطعه‌ساز را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرده است.

وی با اظهار ناراحتی از برخورد دستگاه‌های دولتی با واحدهای قطعه‌ساز، خاطرنشان کرد: با توجه به فشارهای موجود توقع می‌رود که ارگان‌هایی مانند دارایی و یا تأمین اجتماعی حداقل 2 سال از مطالبات خود چشم پوشی کنند تا آنها بتوانند مجددا فعالیت خود را آغاز کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا