ایران

امکان خریداری آهن از بازار بورس برای اشخاص حقیقی فراهم می‌شود

آهن آلات

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: با بورس کالا مکاتبه کردیم شرایطی فراهم شود که اشخاص حقیقی هم امکان خرید آهن از بورس را داشته باشند و این موضوع هم اکنون در حال طی کردن مراحل نهایی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمد مسیحی ظهر امروز در نشست طرح مشکلات مالیاتی اصناف که در سالن جلسات اتاق اصناف مشهد برگزار شد اظهار داشت: در زمینه گواهی مالیات بر ارزش افزوده رویکردی است که فضای حاکم بر مالیات بر ارزش افزوده را مطلوب کنیم و بخش عمده‌ای از وصولی‌های مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌های همان بخش وارد می‌شود و حتی اگر اصناف و مودیان بدهکار هم باشند ادارات مالیاتی مکلف هستند که گواهی را صادر کنند. 

وی ادامه داد: در مورد صنف آهن بخشنامه داریم با توجه به اینکه مالیات بر ارزش افزوده در حلقه‌های قبل پرداخت می‌شود در اصناف باید این مالیات از حاشیه سود آن باید در نظر گرفته شو همچنین در مورد نمایشگاه اتومبیل نظریه‌ای صادر شده و آن این است که اساسا کار حق العمل کاری بوده و باید اجرت مبنای محاسبه مالیات بر ارزش افزوده باشد و همچنین در مورد مطالبات وصول نشده باید گفت که به صراحت مالیات بر ارزش افزوده در این حوزه منتفی است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی ادامه داد: همچنین با بورس کالا مکاتبه کردیم شرایطی فراهم شود که اشخاص حقیقی هم امکان خرید آهن از بورس را داشته باشند و این موضوع هم اکنون در حال طی کردن مراحل نهایی است.

مسیحی با تأکید بر اینکه  در مورد اماکن اقامتی باید اشخاصی که جواز ندارند شناسایی شوند، خاطرنشان کرد: اعتقاد بر این است که قانون مالیات بر ارزش افزوده فضا را برای هتل‌داران بهبود داده زیرا آنها سابق بر این ۲ تا ۵ درصد درآمد خود را به عنوان عوارض پرداخت می‌کردند اما در ارزش افزوده تمام پرداختی‌های هتل‌داران به عنوان اعتبار مالیاتی در نظر گرفته می‌شود و همچنین ممیزان باید زمان‌هایی که این واحدها ظرفیت پرنشده دارند را نیز در نظر بگیرند.

وی تأکید کرد: برای طلا نیز  کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۳ درصد پیشنهاد داده شده و در صورت تصویب مشکلات این حوزه کاهش پیدا می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =

دکمه بازگشت به بالا