خراسان

اولویت نخست پدیده برگزاری مجمع قانونی سهامداران است

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: آقای زارع صفت باید سازوکاری تعریف کند که هر چه سریع تر مجمع قانونی سهامداران برگزار شود چرا که باید کار پدیده به دست متولیان پدیده بازگردد.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان محمد مهدی مروج الشریعه شب گذشته، ۲۵ مرداد ماه، در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و آبزیان در جمع خبرنگاران در خصوص ادامه روند فعالیت های پدیده پس از انتخاب رییس هیات مدیره عنوان کرد: قرض از انتخاب آقای زارع صفت به عنوان رییس هیات مدیره شرکت پدیده و مسئولیت تمشیت امور جاری هیات مدیره این است که وی سازوکاری تعریف کند که هر چه سریع تر مجمع قانونی سهامداران را برگزار کند چرا که باید کار پدیده به دست متولیان پدیده بازگردد.
وی ادامه داد: ستاد تدبیر استان نیز به دنبال این است که میزان مداخلات خود را در پدیده کاهش دهد و آن را به صفر برساند و هیات مدیره ای که برخواسته از یک مجمع قانونی سهامداران است، امور مدیریت پدیده را با توجه به همه همکاری های دستگاه های دولتی به دست گرفته و به شرایط مناسب خود بازگردد و با برند خود همچنان به عنوان یک کارگاه بزرگ سرمایه گذاری در کشور فعالیت کند.
مروج الشریعه با بیان اینکه ضرب العجل برگزاری مجمع عمومی را باید هیات مدیره تعیین کند، گفت: نخستین کاری که هیات مدیره باید انجام دهد این است که باید یک مجری به عنوان مدیر عامل انتخاب کند که در این راستا دستورات لازم به هیات مدیره داده شده که در اولین فرصت مدیرعامل را انتخاب کند. 
معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی با اشاره به بازداشت برخی از سهامداران کلان این مجموعه خاطرنشان کرد: در این خصوص نیابتی به دادستانی داده شده و دادستانی آن را براساس مصوبه ستاد تدبیر استان به مجموعه ای از شرکت های داخلی پدیده واگذار کرده و از این جهت مشکلی وجود ندارد. باید سازوکاری اتخاذ شود که همه سهامداران بتوانند در شرایطی مناسب در یک مجمع قانونی حضور یابند.
وی تاکید کرد: هیات مدیره بر مبنای ارزش داشتن سهم سهام انتخاب می شود و باید این شرایط فراهم شود. تجارب مشابهی نیز وجود داشته که باید از آن بهره برد. پدیده باید توسط سهامداران و مدیریت سهامداری خود اداره شود و عملا کار وزارت کشور و دستگاه های دولتی در اعمال انواع مدیریت در پدیده تمام است. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا