خراسان

بارش برف و باران در خراسان رضوی تداوم دارد

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران و برف که از چند روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است امروز، شنبه در نیمه شمالی، نواحی مرکزی و جنوبی استان تداوم دارد.

آیدا فاروقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روز شنبه در نواحی سردسیر، کوهستانی و ارتفاعات خراسان رضوی بارش برف پیش‌بینی شده است و طی این مدت تشکیل مه سبب کاهش میدان دید می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیشب تاکنون بارش پراکنده باران در شهرستانهای نیشابور، گلمکان، مشهد و بردسکن خراسان رضوی به میزان کمتر از یک دهم گزارش شده است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از روز یکشنبه تا روز سه‌شنبه هفته جاری جوی پایدار در استان خراسان رضوی همراه با افزایش دما حاکم است و از عصر روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی در استان فعال می‌شود.
فاروقی با اشاره به این که میانگین دمای هوا از فردا در خراسان رضوی افزایش می یابد افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۱۱ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه به ترتیب به  ۱۵ و ۱۶ درجه افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: فریمان با کمینه دمای هوای صفر درجه و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۱۸ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۵۴ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 10 =

دکمه بازگشت به بالا