مشهد

بخش زیادی از مصالح ساختمانی بالای ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتند

بخش زیادی از مصالح ساختمانی بالای 100 درصد افزایش قیمت داشتند

علی مرادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: هم اکنون بخش زیادی از آورده‌ها و مصالح ساختمانی بالای ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌اند و افراد چاره‌ای به جز بالا بردن قیمت‌های ساختمان‌ها ندارند.

وی با اشاره به معضل خانه‌های خالی در شهر مشهدمقدس خاطرنشان کرد: البته در مشهد تعداد خانه‌های خالی از سکنه از تهران بسیار کمتر است؛ در تهران این مسئله به عنوان یک معضل دیده می‌شود و در شهر مشهد تنها در یکسری از مناطق مانند منطقه ۱۲ و ۹ تعداد واحدهای خالی بیشتر از سایر مناطق است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد مقدس ادامه داد: ما در مناطق یک و ۲ شهرداری واحد آپارتمان خالی نداریم اما در مناطقی مانند ۱۲ و ۹ به علت ارزش افزوده بالای زمین‌ها و ساخت و ساز بالایی که صورت گرفته بود افراد در رکود بازار مایل به فروش واحدهای خود نیستند و در نتیجه با انباشت واحد خالی مواجه می‌شویم.

مرادزاده بیان کرد: این افراد واحدهای خود را نگاه داشته‌اند تا به قیمت  اصلی آنها را به فروش برسانند؛ دولت باید بتواند اقداماتی را انجام دهد تا این واحدها که ساخته شده‌اند به چرخه اقتصاد وارد شوند؛ چراکه در غیر این صورت پول تبدیل به آجر شده و کارآیی خود را از دست می‌دهد اما اگر این تبدیل اتفاق نمی‌افتاد می‌توانست در حوزه‌های صنعت کارآیی داشته باشد.

وی تأکید کرد: تعداد زیادی از فعالان صنف ما در وضعیت کنونی تنها دفتر خود را باز گذاشته‌اند تا عنوان بیکار برای آنها به کار برده نشود و در مثالی عامیانه تنها صورتشان را سرخ نگاه داشته‌اند و در واقع وضعیت خراب‌تر از آن است که بتوان در مورد آن صحبت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − سه =

دکمه بازگشت به بالا