مشهد

بخش عمده بافت فرسوده مشهد در برابر زلزله مقاوم نیست

مدیریت بحران

عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: بخش زیادی از بافت فرسوده مشهد در برابر زلزله مقاومت لازم را نداشته و ممکن است با بروز یک حادثه غیرمترقبه و یا وقوع زلزله‌ای نسبتاً بزرگ از بین بروند.

مسعود ریاضی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: برخی بر این باورند که در شهر مشهد مقدس تنها حاشیه شهر با مشکلات مربوط به مدیریت بحران دست و پنجه نرم می‌کند در حالی که این گونه نیست و برخی از دیگر مناطق شهر مشهد نیز با همین مشکل دست به گریبان هستند.

وی بیان کرد: بخش زیادی از بافت فرسوده مشهد در برابر زلزله مقاومت لازم را نداشته و ممکن است با بروز یک حادثه غیرمترقبه و یا وقوع زلزله‌ای نسبتاً بزرگ از بین بروند.

عضو شورای شهر مشهد موضوع مدیریت بحران را یک مسئله عمومی دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر مشهد در نظر دارد که در فعالیت خود موضوع مدیریت بحران را قرار داده و برای مشکلات این حوزه برنامه‌ریزی داشته باشد.

ریاضی ادامه داد: همچنینی توجه به موضوع مدیریت بحران در منطقه توس در دستور کار فوری شورای شهر مشهد قرار گرفته و علاوه بر مدیریت بحران موضوعات دیگری مانند کشف رود نیز در این منطقه ایجاد مشکل کرده‌اند.

وی کشف رود را به تنهایی یک بحران دانست و تأکید کرد: قرار گرفتن این رودخانه در حاشیه شهر مشهد به مشکلات آن افزوده و باید با دقت عمل بالایی مسائل مربوط به آن را پیگیری کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − سه =

دکمه بازگشت به بالا