خراسان

بخش معدن در پیچ‌و‌خم “رکود”/ کمبود نقدینگی مهم‌ترین مشکل بخش معدن خراسان‌رضوی است

حسین حسین زاده

رئیس انجمن مواد معدنی خراسان رضوی گفت: بخش معدن در خراسان رضوی هم اکنون درگیر رکود شدیدی شده که کمبود نقدینگی یکی از مهم‌ترین علل این چالش است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: رکود موجود در بخش ساختمان سبب شده که بخش معدن نیز با مشکلات اقتصادی مواجه شود.

وی در ارتباط با دیگر چالش‌هایی که در بخش معدن به‌ویژه در خراسان‌رضوی وجود دارد، خاطرنشان کرد: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی و فرسوده بودن ماشین آلات بهره‌برداری از معادن از مهم‌ترین مشکلاتی بوده که این بخش را با خود درگیر کرده است.

رئیس انجمن مواد معدنی خراسان‌رضوی با تأکید بر‌اینکه برای رفع مشکلات حوزه معدن در خراسان‌رضوی نیاز به سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اقبال عمومی سرمایه‌گذاران در این بخش بسیار پایین است چراکه فرآیند دریافت مجوز بهره‌برداری از معدن در خراسان رضوی بسیار سخت و پیچیده بوده و نیازمند دریافت مجوز از چندین دستگاه اجرایی مختلف است.

حسین زاده با بیان اینکه هیچ آمار دقیقی از وضعیت زمین شناسی مناطق خراسان‌رضوی وجود ندارد، تصریح کرد: نبود اطلاعات دقیق در این حوزه سبب تأمین نشدن نیاز سرمایه‌گذار حارجی شده و آن‌ها را از ورود به این حوزه منع می‌کند.

وی بخش معدن را مولدترین بخش اقتصادی دانست و بیان کرد: حمایت دولت از این بخش می‌تواند در وضعیت رکود بسیار کمک دهنده بوده و مشکلات زیادی را از حوزه اقتصاد رفع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا