مشهد

بستری‌های کرونا در مشهد ۵۰ درصد کاهش یافت

مسئول کارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به همراهی مطلوب مردم شاهد کاهش پنجاه درصدی بستری‌های کرونایی در ابتدای دی ماه در مقایسه با یک ماه قبل در مشهد بوده ایم.

شهرآرانیوز؛ حمیدرضا رحیمی در گفتگو با خبرنگار ما افزود: تعداد موارد بستری شده در مشهد در اول آذرماه ۱۲۸۰ نفر بوده که این رقم در اول دی ماه به ۵۶۰ نفر رسیده است؛ ضمن اینکه تعداد بستری شدگان در آی سی یو نیز در یک آذر ۲۷۵ نفر بوده که این در اول دی ماه به ۲۱۴ نفر رسیده است. وی ادامه داد: با مقایسه آمار بستری شدگان در تاریخ یک دی ماه در مقایسه با یک آذرماه می‌توان روند کاهشی مبتلایان و بستری شدگان در مشهد را تأیید کرد، اما این کاهش نباید زمینه‌ای برای فراموش کردن رعایت پروتکل‌ها و موارد بهداشتی در میان مردم باشد، زیرا همچنان وضعیت کرونایی مشهد نارنجی است.

آغاز زمستان با ۱۰۷ بستری جدید

روز گذشته بود که علی ربیعی، سخنگوی دولت، از کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی بستری‌ها و کاهش پنجاه درصدی مرگ ومیر ناشی از کرونا در کشور خبر داد؛ بنابراین با نگاهی به آمار رسمی بستری و مرگ ومیر بیماران کرونایی در مشهد، به نقاط اشتراک این آمار و داده‌های مشهد می‌رسیم.
آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد بستری‌های کرونایی در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آخرین روز فصل پاییز ۵۷۷ مورد بوده که از این تعداد ۱۲۲ مورد بستری جدید گزارش شده است و موارد بستری در آی سی یو نیز برای این روز ۲۲۰ مورد گزارش شده است.
اگر از جمع افراد ترخیص شده فاکتور بگیریم، اولین روز زمستان نیز ۵۶۰ مورد بستری در بیمارستان‌های مشهدی به ثبت رسیده که از این تعداد ۱۰۷ مورد بستری جدید بوده است و این امر نشان می‌دهد که یک روز پس از آغاز زمستان، بستری‌های جدید در مشهد ۱۵ مورد کاهش نشان می‌دهد.

اختلاف ۱۷۴ نفری در بستری‌های آذر

در آذرماه بیشترین تعداد بستری جدید مربوط به دوم آذر با ۲۵۹ مورد و کمترین میزان مربوط به ۲۲ آذر با ۸۵ مورد بستری بوده است. همچنین بیشترین میزان بستری موجود در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به تاریخ یک آذر با ۱۲۸۰ مورد بستری و کمترین آمار آن مربوط به سی ام آذرماه با ۵۷۷ مورد گزارش شده است.
بیشترین بیمار بستری شده در آی سی یو در این ماه نیز مربوط به تاریخ ۹ آذر با ۳۱۴ مورد و کمترین آن مربوط به بیست وهشتم آذر با ۲۰۶ مورد بوده است.

بیش از ۲۸ هزار بستری تا آذر

به استناد آمار رسمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تعداد کل بیماران کرونایی بستری شده در آی سی یو در مراکز درمانی تحت نظر این دانشگاه برای آذرماه گذشته ۷۹۳۳ بیمار گزارش شده است. از مجموع این تعداد بیمار حدود ۵۱۴۶ مورد بستری جدید در ماه گذشته ثبت شده است و در مجموع نیز تعداد بستری‌های کرونایی تا این تاریخ در مراکز تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۲۸ هزار و ۲۸۴ نفر بوده است.

بیش از ۳۴ هزار بستری کرونایی در آبان ماه

باز هم به استناد آمار منتشرشده از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در آبان ماه امسال نیز تعداد بستری‌های کرونایی جدید در مشهد ۷۲۲۷ مورد به ثبت رسیده است که با احتساب این رقم مجموع بیماران کرونایی بستری شده موجود در این ماه به ۳۴ هزار و ۹۶۲ نفر رسید. تعداد بستری‌های موجود در آی سی یو نیز در این ماه ۸۹۸۶ نفر گزارش شده است. البته بیشترین تخت بستری کرونایی مشهد مربوط به ۲۸ آبان ماه با ۱۳۳۱ مورد و کمترین آمار مربوط به اول آبان ماه گذشته با ۹۰۴ مورد بوده است.

بیش از ۱۹ هزار بستری در مهرماه

در ادامه و با نگاه مقایسه آمار کرونا در نخستین ماه پاییز در می‌یابیم که تعداد کل بستری‌ها در مهرماه امسال ۱۹ هزار و ۴۷۳ نفر بوده است که از این تعداد ۴۲۳۵ نفر بستری جدید و ۵۴۰۰ نفر در آی سی یو بستری بوده اند. البته در این ماه نیز بیشترین تعداد بستری مربوط به تاریخ ۲۸ مهر با ۸۴۵ مورد بستری و کمترین تعداد مربوط به تاریخ ۷ مهر با ۵۹ مورد بستری موجود بوده است.
بر اساس گزارش وزارت بهداشت ۱۸۷ نفر دیگر جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند و ۶۲۰۸ نفر دیگر نیز به جمع مبتلایان کرونا پیوستند. همچنین رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با رد شایعات منتشر شده درباره آغاز تزریق واکسن ایرانی کرونا اعلام کرد:هنوز دواطلبان برای مرحله نخست آزمایش انسانی این واکسن انتخاب نشده‌اند. محمد مخبر افزود:دواطلبان تزریق واکسن ایرانی می‌توانند در سامانه ۳۰۴۰ ثبت نام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + هشت =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا