مشهد

“تاچسی، جی‌تکس و آلوان” ۳ شرکت مجوزدار “تاکسی هوشمند” در مشهد/ “تپ‌سی” در حال اخذ مجوز

سید مهدی علوی مقدم

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تنها “تاچسی، جی‌تکس و آلوان” ۳ شرکت مجوزدار “تاکسی هوشمند” در مشهد هستند،‌ گفت: “تپ‌سی” در زمان فعالیت فاقد مجوز بود و پلمب شد و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

سید مهدی علوی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در شهر مشهد اظهار داشت: این شرکت‌ها باید مشابه همگی شرکت‌های حمل و نقل پروانه حمل و نقل از سازمان تاکسیرانی داشته باشند که در حال حاضر سه شرکت “تاچسی”، “جی‌تکس” و “آلوان” به طور رسمی از سازمان تاکسیرانی شهرداری مجوز فعالیت دارند.

وی با بیان این که دو شرکت دیگر نیز درخواست مجوز برای تاکسی اینترنتی دارند ادامه داد: براساس مصوبه شورای شهر مشهد تمامی شرکت‌های پروانه‌دار و یا در حال درخواست برای پروانه باید فرایند سیستمی و نرم‌افزاری خود را به کارگروه‌های فنی ارائه کنند تا تمامی ناوگان، پرسنل و راننده‌های این شرکت‌ها مورد بررسی و تایید صلایحت قرار گیرند.

اعطای مجوز قبل از تایید صلاحیت راننده‌ها

علوی مقدم در پاسخ به این سوال که چرا اعطای مجوز به شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی قبل از مصوبه شورای شهر مبنی بر تایید صلاحیت راننده‌ها صورت گرفته است تصریح کرد: متاسفانه در حوزه تاکسی‌‌های اینترنتی خلاءقانونی وجود دارد و به دلیل نبود ضوابط و قوانین مشخص در این حوزه به مشکل برخوردیم.

وی افزود: با توجه به این که شهر مشهد نخستین شهر کشور در حوزه راه اندازی تاکسی اینترنتی است با مطالعه و انجام امور کارشناسی و بررسی قوانین دیگر کشورها در این زمینه تلاش کردیم به عنوان نخستین شهر شرکت‌های حمل و نقل اینترنتی را قانونمند و مصوبات و ضوابط مخصوص این حوزه را تهیه کنیم.

علوی مقدم با اشاره به این که شهر مشهد دارای آیین نامه مدون در حوزه تاکسی‌های اینترنتی است اظهار داشت: تاکسی اینترنتی “تپ‌سی” در زمان فعالیت فاقد مجوز بود و پلمب شد و در حال حاضر مراحل اخذ مجوز را طی می‌کند.

مدیر عامل سازمان تاکسی ‌رانی شهرداری مشهد درباره فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در کنار تاکسی‌های سطح شهر عنوان کرد: هر یک از تاکسی‌ها و وسایل حمل و نقل سرویس‌ها و مشتریان مربوط به خود را دارند و تاکسی‌های اینترنتی همانند شبکه بی سیم و آژانس‌ها فعالیت می‌کنند.

علوی مقدم با اعلام اینکه به دلیل جلوگیری از لطمه این سرویس‌ها به سرویس‌های درون شهری دو اقدام انجام شده ادامه داد: در نظر داریم شبکه‌های بی سیم را به استفاده از این ابزار ترغیب کنیم زیرا بخش زیادی از مردم جامعه به دنبال استفاده از وسایل حمل و نقل مشخص همانند تاکسی‌های پلاک زرد هستند.

وی ضمن اشاره به این که تاکسی‌های پلاک زرد دارای امتیازاتی از جمله حق تردد در محدوده ترافیک و خطوط ویژه هستند خاطرنشان کرد: تاکسی های درون شهری نیز باید با ارتقاء خدمت و فرهنگ میزبانی به سمت مشتری مداری گام بردارند.

عدم تمدید پروانه تاکسی‌های فرسوده از ۲۵ تیر ماه

علوی مقدم گفت: بخش نوسازی شهرداری مشهد موفق به کسب مقام برتر کشوری در سال ۹۴-۹۳ شده است و بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه فرسوده در شهر نوسازی شدند.

وی افزود: با توجه به ارائه خدمات بانکی و بیمه‌ای هنوز برخی از دارندگان تاکسی‌های فرسوده به نوسازی مراجعه نکردند و بنابر مصوبه هیئت وزیران از تاریخ ۲۵ تیرماه تمدید پروانه و صدور بیمه برای این تاکسی‌ها انجام نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا