خراسان

تشکیل قرارگاه عملیاتی در ستاد مبارزه با کرونا در خراسان رضوی

دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی از ایجاد قرار‌گاه عملیاتی برای این ستاد خبر داد و گفت: استاندار امروز برای ستاد مبارزه با کرونای استان یک قرارگاه عملیاتی تشکیل داد که به صورت میدانی تمام بخش‌های درگیر با کرونا همچون بهداشت و درمان و نظارت بر امور را در قالب این قرارگاه عملیاتی ۲۴ ساعته فعال کنند.

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، بیان کرد: در پی وخامت اوضاع کر ونا و بر اساس پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی، وزارت بهداشت ‌و‌ درمان توجه خود را به شرایط و وضعیت وخیم کرونایی مشهد بیشتر کرد و در بحث تامین دارو و امکانات و سایر تجهیزات پزشکی برای شهر مشهد اتفاقات خوبی در حال انجام است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونای خراسان رضوی اظهار کرد: استاندار امروز برای ستاد مبارزه با کرونای استان یک قرارگاه عملیاتی تشکیل داد که به صورت میدانی تمام بخش‌های درگیر با کرونا همچون بهداشت و درمان و نظارت بر امور را در قالب این قرارگاه عملیاتی ۲۴ ساعته فعال کنیم و در حوزه میدانی مدیریت امور نیز اتفاقات مثبتی در حال وقوع است.

وی ادامه داد: این قرارگاه عملیاتی امروز در محل استانداری خراسان رضوی با مسئولیت شخص استاندار و معاونانش و مسئولان برخی از دستگاه‌های اجرایی فعال می‌شود.

موسوی با بیان اینکه از دو هفته گذشته که اوج پیک کرونا پیش‌بینی شد فعالیت‌ها برای مدیریت شرایط در وضعیت بحرانی شروع شد، تصریح کرد: با این وجود قدرت سرایت‌پذیری سویه جدید کرونا و شدت وخامت حال بیماران به شکلی است که طبیعتاً امکانات ما به زور این بیماری نمی‌رسد، اما به هر حال تمام دست‌اندرکاران امر سعی و تلاش کرده‌اند شرایط را طوری مدیریت کنند که حتی با توجه به آمار بالای تعداد مراجعان، بیماری بدون تخت و یا بدون ویزیت و بستری نماند و بیمارستان‌های ما پاسخ‌گوی مراجعان بوده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا خراسان رضوی گفت: امیدواریم با ارسال امکانات و تجهیزاتی که وزارت بهداشت ‌و‌ درمان موافقت کرده و پیگیری ‌های استاندار از این به بعد با شرایط بهتری این بیماری را کنترل بکنیم.

موسوی متذکر شد : یک عاملی که به وخامت این شرایط دامن زد متاسفانه به کم‌توجهی و عادی‌انگاری مردم باز می‌گردد و هر چه تذکر در خصوص رعایت پروتکل‌ها داده شد، جدی گرفته نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + شش =

دکمه بازگشت به بالا