خراسان

۱۳ درصد حاشیه نشینی کشور متعلق به خراسان رضوی است

 

انوشیروان محسنی‌بندپی رئیس بهزیستی

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر ۱۳ درصد حاشیه نشینی کشور متعلق به خراسان رضوی است.

 انوشیروان محسنی بندپی ظهر دیروز در همایش علمی- کاربردی مدیران ستادی و معاونان پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی استانه‌های کشور اظهار داشت: از کل جمعیت حاشیه نشینی ۱۳ درصد آن به استان خراسان رضوی و مشهد تعلق دارد. 

وی تصریح کرد: از ابتدای حضور خود به دنبال انجام دو کار در کنار دیگر کارها بوده‌ام که نخستین آن معرفی سازمان بهزیستی است و این که این سازمان در کجای ساختار دولت قرار دارد و ما چه وظیفه و رسالتی داریم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: نیروی انسانی و شناخت محیط اهمیت دارد. ما در بهزیستی با فرصت و تهدید روبرو هستیم برای مثال رشد غیر منطقی پدیده حاشیه‌نشینی و بیکاری تهدید هستند.

محسنی بند‌پی خاطرنشان کرد: راه رسیدن و پیاده‌سازی هدف‌ها را باید بدانیم و از همه مهمتر ارزیابی عملکرد و شاخص‌ها هستند که ببینیم آیا در مسیر هدف و رسالت خود قرار داریم.

وی با بیان اینکه در ارتباط با موضوع سکونتگاه‌های غیر رسمی در سیستان و بلوچستان نقشی برای این سازمان قائل نبودند، گفت: دومین کار نیروهای انسانی هستند زیرا این نیروها سبب توسعه می‌شوند اما نیرویی اثربخش و با کیفیت این توسعه را به وجود می‌آورد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که اثربخشی نیروی کار  در کشور هفت ساعت است، اظهار داشت: بهروه‌وری تزریقی نیست بلکه برای این موضوع باید مجموعه اقدامات منسجم شکل بگیرد.

محسنی بند‌پی بیان کرد: در ارتباط با بهر‌ه وری و اثربخشی نیروی کار باید در کارکنان تعهد ایجاد و به آنها توجه کرد. استفاده از استعدادها، رفتار مطلوب و اخلاق مداری نیز اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین عامل کاهش بهره‌وری نامتوازن بودن درآمد و هزینه است. در جلسه هیئت دولت با رئیس جمهور موضوع توجه به این سازمان را به اندازه نهادهای همتراز را مطرح کردم و به دستور سازمان استخدامی و پیش‌نویس که به مجلس رسیده به حقوقی که حق این سازمان است، خواهیم رسید؛ با بانک رفاه تفاهم‌نامه‌ای امضا کرده تا به نسبت نیروهای خود در استان تسهیلات بدهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 6 =

دکمه بازگشت به بالا