ایران

تورم بهمن ماه ۶.٨ درصد اعلام شد

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، تورم قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در بهمن ماه ۶.٨ درصد اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران،   شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در بهمن ماه سال ۱۳۹۵ عدد  ۲۳۸.۳ را نشان می‌دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش داشته است.

افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۷.۱ درصد است که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۶.۳ درصد) ۰.۸ واحد درصد افزایش یافته است. درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری) در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل ۶.۸ درصد است که نسبت به همین اطلاع در دی ماه امسال (۶.۹ درصد) ۰.۱ واحد درصد کاهش یافته است.

همچنین شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۸۲.۳ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. شاخص گروه عمده “خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ” نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷.۱ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ (۶.۹ درصد)، ۰.۲ واحد درصد افزایش یافته است. شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در ماه مورد بررسی به عدد ۲۸۰.۰ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.   شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۶.۹ درصد است.

شاخص گروه عمده «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» در بهمن ماه ۱۳۹۵ به رقم ۲۲۳.۲ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۲ درصد افزایش داشته است. میزان افزایش شاخص گروه عمده «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۳ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به بهمن ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۶.۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ۱۳۹۵ (۶.۹ درصد)، ۰.۲ واحد درصد کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + شش =

دکمه بازگشت به بالا