مشهد

حساسیت‌هایی که رنگ باخته‌اند/ استفاده از ماسک در معابر عمومی مشهد کاهش یافت

ضریب استفاده از ماسک در ترددهای روزمره مردم مشهد کاهش محسوسی داشته و این مسئله به هیچ وجه قابل کتمان نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، آمار و ارقام از یک سو و مشاهدات میدانی از سوی دیگر همگی حاکی از این است که میزان استفاده از ماسک در معابر عمومی مشهدمقدس به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده است.

اگر صرفا دو هفته اخیر را ملاک قرار دهیم که از قضا در همین دو هفته نیز آمارها در زمینه کرونا در مشهد با شیبی البته ملایم افزایش داشته شاهد هستیم که میزان حساسیت‌ها نیز به همین نسبت کاهش داشته است.

از همان ابتدا نیز بارها و بارها اعلام شد که ضریب افزایشی بستری شدگان و مبتلایان کرونا در مشهد و استان و به تبع آن در کشور ارتباط به شدت مستقیمی با کاهش حساسیت‌های عمومی دارد.

امروز در سطح شهر مشهد اگر تردد کنید حداقل مشاهدات میدانی کاملا موید این مسئله است که استفاده از ماسک به شدت کاهش پیدا کرده و حساسیت و ضرورتی که مردم براساس آن برای مثال خود را ملزم به خرید محصولات بهداشتی همچون مایع ضدعفونی می‌کردند نیز کمتر شده است.

یکی از داروخانه‌داران منطقه معلم مشهد در این زمینه می‌گوید: در یک ماه اخیر روند فروش ماسک و محصولات ضدعفونی ما به طرز محسوسی کاهش داشته است و بنظر می‌رسد مردم مثل روزها و ماه‌های ابتدایی آغاز سال حساسیتی برای خرید این اقلام ندارند.

وی خاطرنشان می‌کند: البته متاسفانه قیمت‌ها نیز افزایش داشته و شاید این مسئله هم در استقبال مردم برای خرید این اقلام اثرگذار بوده است.

شهروند مشهدی که در منطقه کوهسنگی بدون ماسک در حال تردد است در پاسخ به سوال ما مبنی بر عدم استفاده از ماسک می‌گوید: ۶ ماه من ماسک زدم اینک بقیه بزنند! چه فایده‌ای دارد وقتی ما رعایت می‌کردیم و دیگران رعایت نمی‌کنند؟ حاضر هستم جریمه تعیین شود تا همه از جمله خودم ملزم به استفاده از ماسک شویم.

آمارها در حمل و نقل عمومی نیز موید این مسئله است که میزان استفاده از ماسک حداقل در هفته‌های اخیر کاهش داشته است.

از سوی دیگر حمید رضا رحیمی؛ مدیر روابط عمومی علوم پزشکی مشهد نیز معتقد است همه چیز به رعایت مردمی بستگی دارد و اگر مردم اصول سه گانه را رعایت کنند آمارهای فعلی به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

وی می‌گوید: باید به این مسئله نیز اشاره کرد که افزایش آمارهای فعلی البته صرفا تا حدودی طبیعی است زیرا مرکز کشور در حال تجربه یک پیک است و این پیک با یک شیب ملایم به سایر استان‌ها نیز سرایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 2 =

دکمه بازگشت به بالا