خراسان

خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد

سردار بهمن امیری مقدم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در سال گذشته استان خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد و این در حالی است که شاهد افزایش حضور زائران بوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سردار بهمن امیری مقدم در آئین افتتاح از بوستان ترافیک مشهد ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: شهرداری و معاونت حمل و نقل و ترافیک قدم‌های اساسی در حوزه ترافیک برداشته‌اند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: یکی از دغدغه‌های امروز دنیا بحث رفتارهای ترافیکی و رانندگی است که براساس ضرورت در این حوزه در سال‌های اخیر در کشور گام‌های مهمی برداشته شده است.

امیری مقدم بیان کرد: در دهه ۸۰ بر اساس اعلام پزشکی قانونی سالانه ۲۸ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست دادند که به واسطه اقدامات پلیس و کمک سایر سازمان‌ها این رقم به ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر در سال ۹۵ کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی با انتقاد از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی گفت: باید استاندارد ایمنی خودروهای داخلی افزایش یابد و در واقع خودروسازان در برابر دادگاه الهی چه پاسخی برای ساخت برخی از خودروهای بی کیفیت خود دارند.

وی تصریح کرد: از سال ۸۳ پلیس با همکاری سایر دستگاه‌ها آموزش را در مدارس و مهد کودک‌ها آغاز کرد که ثمرات فراوانی داشته و مرگ میر نوجوانان و جوانان به شدت کاهش یافته و به میان‌سالی و پیری تعدیل یافته که برای این افراد نیز آموزش‌هایی در ادارات و مساجد در نظر گرفته شده است.

امیری مقدم عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات ما برخورد با تخلفات خودروهای دولتی بود زیرا آنها باید الگو باشند که در این راستا تمام تخلفات خودروهای آنها به سازمان‌ها و نهادها ابلاغ شد که در این زمینه سازمان‌ها همکاری خوبی نیز با ما داشته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: خوشبختانه در سال گذشته استان خراسان رضوی رتبه برتر کاهش جان‌باختگان حوادث ترافیک را دریافت کرد و این در حالی است که شاهد افزایش حضور زائران بوده‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: باید بتوانیم هیجانات جوانان و نوجوانان را کنترل کنیم و احداث چنین بوستان‌هایی می‌تواند در فضایی تفریحی و ورزشی سبب آموزش بیشتر در حوزه ترافیک شود و در نهایت فرد گواهینامه رانندگی خود را با مهارت کامل دریافت خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا