خراسان

تازه ترین خبرها از ۳ مسئله اصلی «پدیده»

 

رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده، جزئیاتی از تازه ترین تصمیم های گرفته شده برای این پروژه را تشریح کرد. به گزارش خراسان رضوی، هفته گذشته، با انتشار گزارشی از واریز نشدن وجوه کنسرسیوم به حساب پدیده و به دنبال آن واریز نشدن پیش پرداخت ها به پیمانکاران پروژه آپارتمان های میان مرتبه، خبری با عنوان « مدیرعامل پدیده به زودی معرفی می شود»، به نقل از رئیس هیئت مدیره پدیده منتشر شد.  نتیجه تصمیم های جدید هیئت مدیره این شرکت و برنامه ها برای سر و سامان یافتن این پروژه، موضوعی بود که روز گذشته در گفت وگو با رئیس هیئت مدیره پدیده، آن را پیگیری کردیم.
به جمع بندی نرسیده‌ایم
«حسین زارع صفت» با بیان این که با افراد مختلفی در حال رایزنی و دریافت برنامه‌های آن‌ها هستیم، افزود: با این حال هنوز برای انتخاب مدیر عامل به جمع بندی و تصمیم نهایی نرسیده‌ایم. رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده تصریح کرد: با توجه به ملاحظاتی که در این باره وجود دارد، با افراد مختلفی در این زمینه مذاکره کرده ایم و به دنبال آن هستیم مدیری مقتدر که بتواند شرایط نسبی مدنظر را داشته باشد، تعیین و معرفی کنیم. وی در پاسخ به این سوال که ممکن است مدیرعامل از میان اعضای هیئت‌مدیره انتخاب شود یا خیر، گفت: این امر محتمل است اما اکنون گزینه‌هایی که مطرح‌شده جزو اعضای هیئت‌مدیره نیستند و حتی این امکان نیز وجود دارد که اعضای هیئت‌مدیره تغییرکنند.
زارع صفت در این باره توضیح داد: با توجه به شرایط  فعلی پدیده بایستی تصمیمی گرفته شود که به نفع شرکت و شرایط آن باشد و حتماً مدیریت گروه شرکت پدیده، باید تقویت شود و مدیرانی در این شرکت مستقر شوند که اهداف مدنظر این شرکت را تحقق بخشند. البته فعلاً  تصمیمی برای تغییر اعضای هیئت‌مدیره نداریم اما در آینده با توجه به‌ضرورت ها، ممکن است اعضای هیئت‌مدیره این شرکت هم مانند هر شرکت دیگری تغییر کنند. وی درباره تکمیل تعداد اعضای فعلی هیئت‌مدیره شرکت پدیده نیز گفت:با توجه به این که دو نفر از این اعضا، استعفا داده‌اند و فقط بنده به جمع اضافه‌شده‌ام، یک عضو دیگر هم بعد از انتخاب مدیرعامل تعیین خواهد شد البته این امکان وجود دارد که اگر شرایط لازم فراهم شود، خود مدیرعامل عضو هیئت‌مدیره شود.
اظهارات  زارع صفت در حالی مطرح می شود که پیش از این مقرر شده بود از میان سهام داران عمده پدیده ، افراد به عنوان عضو هیئت مدیره انتخاب شود .
برگزاری مجمع عمومی؛ سال آینده
زارع صفت درباره سرنوشت تشکیل مجمع عمومی شرکت پدیده نیز گفت: مجمع عمومی شرکت پدیده، سال آینده برگزار خواهد شد .
البته با توجه به این که نمی‌توان تمام سهام داران را  که تعداد قابل‌توجهی هستند در یک مجمع جمع کرد، درصددیم از بین این افراد، تعدادی را به‌عنوان وکلای سهام‌داران به مجمع عمومی معرفی کنیم. رئیس هیئت‌مدیره شرکت پدیده درباره آخرین وضعیت پیش‌پرداخت پیمانکاران پدیده نیز اظهار کرد: پیش‌پرداخت پیمانکاران فقط از طریق کنسرسیوم انجام می‌شود و منابع دیگری برای آن پیش‌بینی‌نشده است. البته در هر پروژه پیمانکاری با این وسعت، معمولاً تأخیر در پرداخت‌ها توسط کارفرما صورت می‌گیرد و پیمانکاران باید خودشان را با شرایط کارفرما تطبیق دهند. ما نیز به‌صورت جدی پیگیر موضوع هستیم تا مبالغ کنسرسیوم واریز و  پیش‌پرداخت‌ها انجام شود. زارع صفت افزود: پیش‌بینی می‌شود هم‌زمان با اجرای پروژه توسط پیمانکاران بتوانیم در کوتاه ترین زمان، پیش‌پرداخت‌های لازم برای تجهیز کارگاه و نیز پرداخت مبالغ اجرای فاز اول به پیمانکاران را انجام دهیم تا پروژه با سرعت لازم پیشروی داشته باشد.
کنسرسیوم منتظر ابلاغ بانک صادرات و تعیین تکلیف املاک
حمیدرضا کریمویی، معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده که هفته گذشته، واریز  نشدن پیش پرداخت آغاز فعالیت های عمرانی در آپارتمان های میان مرتبه  را منوط به پرداخت مبالغ کنسرسیوم دانسته و ابراز امیدواری کرده بود تکلیف این موضوع تا آخر شهریور مشخص  شود، نیز گفت: هنوز مصوبات بانک صادرات در این باره ابلاغ نشده از این رو پولی به‌حساب پدیده واریز نشده است تا به پیمانکاران پرداخت شود. البته املاک ما نیز وضعیت کاملاً مشخصی نداشت و نیازمند مصوبه‌های خاص بود که این کار انجام‌شده است.
دو روز آینده ، مصوبه ابلاغ خواهد شد
وی تصریح کرد: آخرین مصوبه اجرایی بانک صادرات پنج امضا لازم دارد که تاکنون سه امضا انجام‌شده و دو امضای دیگر ظرف دو روز آینده گرفته و مصوبه ابلاغ خواهد شد.
عضو هیئت‌مدیره شرکت پدیده افزود: در جلسه هفته گذشته که با حضور  پیمانکاران پدیده درباره پیش‌پرداخت‌ها برگزار شد، شرایط را به‌طور کامل برای آن‌ها توضیح دادیم و آن‌ها نیز پذیرفتند که در این باره تعامل‌های لازم را داشته باشند. با توجه به این که منابعی که در اختیار پیمانکاران قرار خواهد گرفت، به‌صورت نقدی خواهد بود پس از طی مرحله اول ابلاغیه، ادامه واریزها  انجام خواهد شد و مشکلی پیش نخواهد آمد.
 وی بابیان این که ۹۵ میلیارد تومان از پول کنسرسیوم پدیده به‌حساب مدیریت بانک صادرات واریزشده است، اظهار کرد: آزاد شدن این مبلغ نیازمند دو مصوبه نهایی داخلی بانک صادرات  و ابلاغ آن به استان است که در کنار آن، ما مسئله تضمین املاک را انجام خواهیم داد و سپس پول کنسرسیوم واریز خواهد شد. شایان ذکر است پس از گزارش خراسان رضوی با عنوان « فعلا پولی به پروژه های پدیده نرسید»، جلسه هماهنگی امور اجرایی و عمرانی شرکت ابنیه و ساختمان پدیده با نماینده کنسرسیوم بانکی برگزار شد که به گزارش سایت اخبار پدیده، صفرزاده نماینده کنسرسیوم پس از این جلسه گفت: گره کوری برای پرداخت وجود ندارد و تمامی مراحل قانونی به صورت شفاف و  براساس اصول پرداخت کنسرسیوم در حال اجراست و با انجام این مراحل و پرداخت نخستین قسط، در ادامه کار هیچ گونه مشکلی در پرداخت اقساط بعدی وجود ندارد و روال پرداخت با شرایط مساعدتر و در موعد مقرر انجام خواهد شد.
تجمع تعهد نامه داران
شایان ذکر است روز گذشته تعدادی از سهام داران در اعتراض به تعیین تکلیف نشدن سهام و تعهد نامه هایشان مقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =

دکمه بازگشت به بالا