خراسان

53 درصد از جرائم اینترنتی خراسان رضوی اقتصادی است

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: در هشت ماه گذشته از سال 94 در خراسان رضوی، میزان جرائم اینترنتی در حوزه اقتصادی 53 درصد، اخلاقی 30 درصد، سیاسی 6 درصد و اجتماعی 11 درصد بوده است.
خبرگزاری فارس: 53 درصد از جرائم اینترنتی خراسان رضوی اقتصادی است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، جواد جهانشیری صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به حرکت جرائم از جرم‌های سنتی به سمت جرائم رایانه‌ای اظهار کرد: با توجه به تغییر شکل جرائم، ویترین و تابلو ناجا، پلیس فتا خواهد بود.

وی ادامه داد: ما در آینده با چالش‌های عمده‌ای در حوزه جرائم رو‌به‌رو هستیم و موضوع وب پنهان هم‌اکنون یکی از چالش‌های ما در حوزه جرائم است که 94 درصد از جرم‌ها را به خود اختصاص می‌دهد بنابراین می‌طلبد که پلیس فتا به صورت کاملا تخصصی عمل کند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با اشاره به آمار کاربران فضای مجازی در کشور گفت: در سال 92، 46 میلیون نفر در کشور کاربر فضای مجازی در کشور بودند اما این آمار در سال جاری به 61 تا 66 میلیون نفر رسیده است که از این تعداد، 48 درصد از موبایل‌ها و تبلت‌ها استفاده می‌کنند.

جهانشیری، آینده‌پژوهی را یکی از دستور کار‌های مهم پلیس فتا عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تکنولوژی‌ها به سرعت در حال پیشرفت است، آینده‌پژوهی در ساختار و مأموریت‌های پلیس فتا بسیار ضروری است.

وی بیان کرد: در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه، میزان وقوع جرائم چهار درصد رشد، کشفیات جرائم، یک درصد رشد و میزان دستگیری‌ها نیز 8 درصد افزایش داشته است، همچنین در رصد فضای سایبری، در آبان‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد داشته‌ایم.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی با بیان اینکه بحث شناسایی هکرها در دستور کار فتا است، گفت: پلیس فتا قطعا با هکرهایی که بخواهند قانون‌شکنی کنند، برخورد می‌کند.

جهانشیری اظهار کرد: پرونده‌های واصله به ما نسبت به سال گذشته 64 درصد افزایش داشته و تجهیزاتی که در آزمایشگاه‌های پلیس فتا مورد بررسی قرار می‌گیرد، موبایل‌ها و تلفن‌های هوشمند است.

وی با اشاره به اینکه 54 درصد جرائمی که در کشور اتفاق می‌افتد، جرائم اقتصادی است، بیان کرد: با توجه به شرایط سیاسی که در پایان امسال داریم، ممکن است شکل جرائم به سمت نشر اکاذیب و توهین به افراد تغییر کند.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی عنوان کرد: طی هشت‌ماه گذشته از سال 94 در خراسان رضوی، میزان جرائم اقتصادی 53 درصد، اخلاقی 30 درصد، سیاسی 6 درصد و اجتماعی 11 درصد بوده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا