مشهد

بزرگترین سالن تئاتر “بلک‌باکس” شرق کشور در مشهد به بهره‌برداری می‌رسد

زره ساز

معاون هنری حوزه هنری خراسان رضوی گفت: بزرگترین سالن تئاتر “بلک باکس” شرق کشور در مشهد به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، ابراهیم زره‌ساز ظهر امروز در نشست خبری تئاتر «نوبت یعنی بعدی» اظهار داشت: تئاتر با توجه به اینکه با مخاطب به صورت زنده ارتباط برقرار می‌کند و سابقه خراسان و مشهد در عرصه هنر نمایش، احتیاج به حمایت مسئولان دارد.

وی افزود: در موضوعات مذهبی، تعزیه خوانی همواره ارتباط موثر و خوبی با مردم داشته و نقش بسزایی در انتقال سینه به سینه جریان واقعه عاشورا داشته است.

معاون فرهنگی حوزه هنری خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در ایام دفاع مقدس از هنر تئاتر در جبهه‌های جنگ استفاده می‌شد گفت: گروه‌های هنری در مشهد، خط‌مقدم و پشت جبهه نقش فعالی داشتند و در سطح ملی به ترویج مضامین  دفاع مقدس را می‌پرداختند.

زره ساز درباره حضور گروه تئاتر «نوبت یعنی بعدی» در مشهد خاطرنشان کرد: گروه این نمایش یک گروه خصوصی با استوانه است که روی پای خودش ایستاده و اجراهای خوبی با مضامین فرهنگ ایثار و شهادت داشته‌اند.

وی افزود: هنر سینما و حوزه‌های انفرادی نظیر هنر تجسمی و ادبیات برای در معرض عموم قرار گرفتن هزینه خاصی ندارد اما اجرای هنر زنده نمایشی در استان‌های مختلف جرأت می‌خواهد و کار گروه نمایش «نوبت یعنی بعدی» قابل تقدیر است.

زره ساز با بیان اینکه گسترش و حمایت از تئاتر هم در مشهد و هم در سطح ملی دچار نقصان است تصریح کرد: بزرگترین سالن استاندارد بلک‌باکس شرق کشور در حال ساخت است که امید داشتیم امسال افتتاح شود اما هنوز میسر نشده و نیازمند توجه مسئولان استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا