مشهد

روزانه ۵۰ درصد مطبوعات در مشهد مرجوع می‌شوند

مطبوعات//

محمد صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در حال حاضر در مشهد ۲۰۳ باجه مطبوعاتی فعال هستند و دارای فعالیت مطبوعاتی هستند و به علت تامین معاش و اینکه مطبوعات درآمد آن چنانی ندارند و با توجه به تورم و هزینه‌های متعدد و هزینه تجاری، سبب شده که فروشندگان روی به فروش کالاهای غیرمطبوعاتی بیاورند و خودمان راضی به این کار نیستیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و توزیع‌کنندگان جراید مشهدمقدس بیان کرد: از نظر عرضه مطبوعات و فروش، اُفت شدیدی در مشهدمقدس داشته‌ایم و میزان برگشتی مطبوعات بسیار زیاد است، اگر قبلاً تیراژ ۵ هزار یا ۱۰ هزار تیراژ بوده، امروز هم تیراژ کم شده و حدود ۵۰ درصد نیز مرجوع می‌شود.

صفدری با بیان اینکه فروش نشریات کاهش یافته افزود: اولاً قیمت مطبوعات بالا رفته و از سوی دیگر وجود شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای سبب شده مردم تمایل کمتری برای خرید مطبوعات دارند و تعداد محدودی که علاقمند به خواندن مطبوعات هستند و یا به آگهی‌ها نیاز دارند برای خرید مطبوعات مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: کیوسک‌های ما قبلاً تا ۳۰۰ مورد فروش روزنامه داشته‌اند اما امروز هم سهمیه کمتر شده و هم میزان فروش کمتر شده است.

صفدری با اشاره به مشکلات فعالان این صنف تاکید کرد: دکه‌داران و کیوسک‌داران در حد معیشتی پائینی هستند و درآمد آن چنانی ندارند و عمدتاً مستاجر هستند و بیمه تامین اجتماعی یا بیمه کارگری محسوب می‌شوند اما مبلغ بالایی برای بیمه پرداخت می‌کنند اما جزو مشاغل سخت نیست، اگر فردی در کیوسک باشد باید خود را بیمه خویش فرما کند.تنها حرف ما این است که مسئولان ما نگاهشان به کیوسک‌ها برگردد و نگاه فرهنگی داشته باشند و مقداری کمک کنند.

وی افزود: باید بسته حمایتی برای ما معرفی شود تا اعضا برای فعالیت بیشتر تشویق شوند؛ اگر واقعاً این حمایت‌ها صورت بگیرد دکه‌داران تمایل زیادی دارند تا صرفاً فعالیت فرهنگی داشته باشند و البته این نیازمند این است که از نظر معیشتی نیروهای ما تامین شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا