مشهد

روند صعودی کرونا در استان خراسان رضوی/ وضعیت مشهد بار دیگر قرمز شد

عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی سبب شده تا بار دیگر مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  مشهدمقدس ، از مدتی قبل شیوع ویروس دلتای هندی در مشهد آغاز شده است و با وضعیت شکل گرفته بنظر می‌رسید بدیهی باشد که مشهدمقدس به سمت قرمز شدن پیش برود.

در روزهای اخیر میزان بستری‌ها نیز افزایش پیدا کرده و این امر با کاهش شدید پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم همراه شده است.

اینک مشهد در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و دیگر شهرهای خراسان رضوی نیز وضعیت چندان مطلوبی از این حیث ندارند.

مهدی قلیان اول؛ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه اظهار کرد: تعداد بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد طی هفته‌های اخیر روند افزایشی داشته و نتیجه آزمایش پی.سی.آر ۲۸ درصد آنها مثبت بوده است در حالی که این میزان در هفته چهارم خرداد ماه ۲۴ درصد بود.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون میزان مثبت شدن نتیجه آزمایش پی.سی.آر بیماران بستری در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۳۶ درصد است.

وی افزود: روند افزایشی تعداد مبتلایان به کرونا از احتمال گسترش و آغاز موج پنجم شیوع این ویروس خبر می‌دهد به طوری که برخی از شهرستان‌ها در استانهای یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و تهران که مبادلات زیادی با خراسان رضوی دارند در شرایط قرمز هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: رد پای ویروس کرونای هندی موسوم به دلتا طی هفته اخیر در خراسان رضوی مشاهده شده بطوریکه نمونه‌های مثبت این سویه ویروس کرونا در شهرهای مشهد، سرخس، تایباد و قوچان گزارش شده است.

قلیان اول، شایعترین علایم کرونای هندی را شامل سردرد، آبریزش از بینی و تب اعلام کرد و گفت: بیشتر علایم آن شبیه سرماخوردگی بوده و گمراه کننده است.

وی پرهیز از سفرهای غیرضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از حضور در تجمع و دورهمی‌ها و استقبال از واکسیناسیون برای گروه‌های هدف را از راهکارهای مقابله با کرونا برشمرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

دکمه بازگشت به بالا