خراسان

“رکود مسکن” در خراسان‌رضوی وارد سال چهارم شد

نعمت الله ظریف

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی گفت: رکود مسکن در خراسان‌رضوی به‌ویژه در بخش تأمین مسکن یعنی فروش و یا پیش فروش وارد سال چهارم شده است.

نعمت‌الله ظریف در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: هم‌اکنون با وجود گذشت یک ماه و نیم از سال هیچ تحریک ویژه‌ای در بازار مسکن دیده نشده و اثری از رشد تعداد معاملات وجود ندارد.

وی بیان کرد: همچنین موضوع انتخابات نیز بر رکود حاکم بر بازار مسکن در خراسان‌رضوی که وارد سال چهارم شده تأثیر دارد، چراکه همه افراد منتظر سیاست‌های دولت جدید برای بخش مسکن بوده و ترجیح داده‌اند معاملات خود را ساکن نگاه دارند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: رکودی که هم‌اکنون در بازار مسکن به‌ویژه در ‌مشهد دیده می‌شود ویژه واحدهای متوسط نیست بلکه در میان واحدهای لوکس و اکازیون نیز دیده شده و باید گفت بازار بیشتر در حوزه رهن و اجاره نسبت به فروش رونق دارد.

ظریف تصریح کرد: هم‌اکنون تأمین‌کنندگان مسکن یعنی انبوه‌سازان و افرادی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت دارند از ۳۰ تا ۳۵ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند که این موضوع یک خطر بسیار بزرگ برای حتی خریداران مسکن به حساب می‌آید.

وی تأکید کرد: ما هر ساله یک میلیون مسکن در کشور نیاز داریم و حالا حدود ۳۵۰ هزار باب از این تعداد ساخته می‌شود و باید در نظر داشت نیاز به سرپناه به پایان نمی‌رسد بنابراین در سال‌های رونق به‌علت فشردگی این فنر جهش بسیار زیادی را هم در بخش تقاضا و هم در بخش قیمت شاهد هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + یازده =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا