خراسان

زعفران همچنان مهم‌ترین کالای صادراتی خراسان رضوی است

مسعود عاطفی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: زعفران در بسته‌بندی بالای ۳۰ گرم همچنان مهم‌ترین کالای صادراتی خراسان رضوی است

مسعود عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در ۹ ماهه امسال ۱۶۲۱ هزار تن و به ارزش ۱۲۵۴ میلیون دلار ارزش صادرات از گمرکات خراسان رضوی بوده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۷ درصد و از نظر ارزش دلاری ۹ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: وزن و ارزش صادرات در خراسان رضوی در ۹ ماهه سال گذشته ۱۵۱۰ هزار تن و ۱۱۵۳ میلیون دلار  بوده است که رشد این آمار در مدت زمان مشابه برای امسال واضح است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال میزان واردات بالغ بر ۲۹۲ هزار تن و به ارزش ۲۶۳ میلیون دلار بوده که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱ و ۰٫۷ درصد کاهش داشته و با توجه به مقایسه آمار تجارت خارجی خراسان رضوی تراز تجاری مثبت و معادل ۹۹۱ میلیون دلار است.

عاطفی در ارتباط با عمده‌ترین کالاهای صادراتی در خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بیش از ۳۰ گرم، کفپوش‌های غیرمخملی باف از مواد نسجی، رب گوجه فرنگی و پسته با پوست تازه یا خشک مهم‌ترین اقلامی هستند که از خراسان رضوی به کشورهای دیگر صادر شده است.

وی تأکید کرد: افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عراق، تاجیکستان و اسپانیا مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی در ۹ ماهه امسال بوده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − شش =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا