خراسان

زیرساخت‌های اجرای سند تحول بنیادین در خراسان رضوی فراهم می‌شود

سید جواد حسینی

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: زیرساخت‌های اجرای سند تحول بنیادین در خراسان رضوی فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، سید جواد حسینی چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان اینکه این جلسه به منظور بزرگداشت و تکریم مقام معلم است، اظهار داشت: به نمایندگی از معلمان و اعضای شورای آموزش و پرورش از زحمات استاندار تشکر می‌کنم.

حسینی سیاست‌های اتخاذ شده برای سال 95 را بر پایه سیاست‌های سال 94 و 93 دانست و گفت: برنامه‌های سال 95، براساس 8 برنامه راهبردی مدون تدوین شده است.

وی در تشریح این راهبردها، گفت: فراهم ساختن زیرساخت‌ها برای اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای رهبری و مدیریت در آموزش و پرورش از جمله این راهبردهاست.

حسینی مدیریت منابع انسانی، توسعه مشارکت، مدیریت بهینه منابع و مصارف، ارتقاء برنامه‌های درسی، توسعه عدالت آموزشی و توسعه فضاهای آموزشی را از دیگر برنامه‌های سال جاری آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: تمامی اقدامات بر پایه این 8 برنامه راهبردی انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به 5 شاخص همگرایی با مدرسه، گفت: این شاخص‌ها شامل رضایت کل از مدرسه، نگرش مثبت به معلمان، تعلق خاطر به مدرسه، نگاه به مدرسه به عنوان فرصت رشد و کیفیت زندگی در مدرسه است.

حسینی با بیان اینکه در راستای ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی و خدمات ویژه به بیماران صعب‌العلاج بیش از یک هزار و 200 نفر بیمار صعب‌العلاج شناسایی شده است، تصریح کرد: مرکزی برای اسکان این بیماران به بهره‌برداری رسیده که بیش از 500 نفر از خدمات این مرکز استفاده کرده‌اند.

وی تصریح کرد: راهبردهایی که آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید دارد، اجرای متوازن سند تحول بنیادین است و هیچ برنامه‌ای خارج از این سند تصویب و اجرا نمی‌شود.

حسینی با بیان اینکه سند تحول بنیادین دربرگیرنده 2 پیام ارتقاء کیفیت و پیاده سازی عدالت آموزشی است، افزود: کارگروه اقتصاد مقاومتی در آموزش و پرورش شکل گرفته و تمرکز اصلی آن روی منابع انسانی بوده به گونه‌ای که 210 هزار ساعت حق التدریس به 70 هزار ساعت کاهش یافته است.

وی با اشاره به افزایش 500 هزار تومانی حقوق کارکنان آموزش و پرورش که از فروردین ماه سال جاری و طبق بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری اجرایی شده است، افزود: میانگین حقوق معلمان در سال 92، یک میلیون و 150 هزار تومان بود که در حال حاضر به بیش از 2 میلیون تومان رسیده است.

رضا منصوری، فرماندار مشهد نیز در این جلسه اظهار داشت: مشهد 10 ناحیه آموزش و پرورش دارد و توجه این نواحی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

منصوری با بیان اینکه با وجود مشکلات موجود در سال 94 و همچنین برگزاری انتخابات، جلسه شورای آموزش و پرورش به صورت مرتب برگزار شده است، گفت: یکی از تلاش‌های این شورا، برگزاری جلسات در شهرستان‌های استان بوده و به همین منظور نخستین جلسه شهرستان در فروردین ماه برگزار شد.

وی با اشاره به نواحی حاشیه شهر مشهد، تصریح کرد: این نواحی نیاز مبرمی به مراکز آموزشی دارند و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز و گسترش مرتفع‌سازی در منطقه الهیه، پیش بینی اماکن آموزشی برای این منطقه مغفول مانده و اقدامی برای آن انجام نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا