ورزش

شاگرد اول مدرسه؛ دارنده سکوی دوم جهان

 
 

 

خراسان: اعتقاد عجیبی دارد به تاثیر ورزش در شخصیت آدم‌ها. با تعصب و تاکید می‌گوید افرادی را سراغ دارد که ورزش نجاتشان داده و نگذاشته است فرمان زندگی‌شان سمت بیراهه‌ای بچرخد. البته خودش شاگرد اول کلاس بوده و بچه مثبت محله‌شان؛ پس ورزش برای او شده پله‌هایی برای بالا رفتن و رسیدن به سکوهای افتخار. 

جعفر فیروزآبادی کوراش‌کار خراسانی، همین دو هفته پیش با دست پُر از میادین جهانی به ایران بازگشته است. یکی از سه مدال نقره رقابت های کوراش جوانان جهان در هند، بر گردن این جوان چنارانی آویخته شد. این پیروزی را بهانه کردیم تا با او از توفیقاتش بگوییم.
شاگرد اول مدرسه؛ صاحب سکوی دوم جهان
این جوان ورزشکار برایمان می‌گوید که از سال ۸۶ فعالیتش را در عرصه کوراش آغاز کرده و از سال ۹۱ هم به عضویت تیم ملی جوانان این رشته درآمده است؛«علاقه‌ به این رشته از دوران درس و مدرسه در من ریشه دواند. آن روزها روی زمین بند نبودم. با اینکه شاگرد اول کلاسمان بودم، اما سرم برای ورزش هم درد می‌کرد. البته از همان سن و سال اعتقاد داشتم که ورزش شخصیت آدم‌ها را می‌سازد و به هر کسی همان کمکی را که نیاز دارد می‌رساند. یکی قصد دارد از مسیر زندگی منحرف نشود و دیگری در پی تغییر در احوالاتش است. خلاصه همه این‌ها از ورزشی که می‌کنند، بالاخره ثمره‌ای کسب می کنند. برای من هم همین قهرمانی، بهترین پاسخ به زحماتم بود.»
 مددی برای روزهای سخت و راه های دشوار
وی از دستی می‌گوید که در روزهای سخت و راه‌های دشوار، دستان او را گرفته و به مقصد رسانده است و ادامه می‌دهد: همه این توفیقات را از الطاف الهی می‌دانم. حاجتم را از آقا امام رضا(ع) گرفتم. کرامت آقا، شامل حال همه ورزشکاران خراسانی و ایرانی شده است تا در میادین بین‌المللی پرچم کشورمان را به اهتزاز درآورند. وی خود را قدردان خانواده و مربیانش می‌داند که استعداد او را دیدند و حمایتش کردند.
قله بعدی، مسابقات آسیایی ۲۰۱۸
او خراسان را مهد کوراش ایران توصیف می‌کند و می‌گوید: بیشتر ورزشکاران فعال در عرصه جودو و چوخه در چناران با قوانین کوراش هم آشنا هستند و علت این امر شباهت هایی است که این رشته‌ها با کوراش دارند.
وی ادامه می دهد: هم اکنون چهار نفر از ورزشکاران تیم ملی رده سنی جوانان از خراسان هستند.
او قله بعدی را که باید فتح کند «مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ » عنوان می‌کند و می افزاید: تلاش مربیان تیم ملی این است که شرایط حضور تعداد بیشتری از ورزشکاران شهرستانی به ویژه از خطه خراسان را در این رشته فراهم کنند. به هر روی اراده‌ای قوی در اعضای تیم ملی کوراش شکل گرفته است تا افتخارات بیشتری را به نام ایران به ثبت برسانند.
به اتکای استعدادهایتان، رو به جلو گام بردارید
فیروزآبادی درباره رقابت‌های اخیر نیز بیان می کند: مسابقات جوانان جهان در رشته کوراش در هندوستان و با حضور ۲۵ کشور جهان برگزار شد که از سطح بالایی نیز برخوردار بود.
این ورزشکار جوان خاطر نشان می‌کند: چناران امکانات خوبی در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان برای آموزش کوراش و استعدادیابی در این رشته دارد. خوشبختانه در این جغرافیا، استعدادهای خوبی نهفته است که باید زمینه بروز آن‌ها را فراهم آورد. توصیه او به همسن و سالانش، تمرکز بر استعدادهایشان است تا به مدد آن‌ها، مسیر زندگی شان را نیز پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا