مشهد

شهرداری‌ها باید از طریق جذب سرمایه‌گذار به رونق اقتصاد شهری کمک کنند

شهرداری‌ها باید از طریق جذب سرمایه‌گذار به رونق اقتصاد شهری کمک کنند

از ابتدای دهه 60 دولت شهرداری‌ها را در بحث تامین اعتبارات و درآمدها رها کرده است که از همان زمان قرار براین بود که لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌‎ها تدوین و تصویب شود که هنوز بعد از گذشت 30 سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
شهرداری‌ها باید از طریق جذب سرمایه‌گذار به رونق اقتصاد شهری کمک کنند

شهردار شهرکرد گفت: شهرداری‌ها باید از طریق جذب سرمایه‌گذاران و با استفاده از بخش خصوصی به رونق اقتصاد شهری کمک کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، نورا… غلامیان دهکردی در حاشیه بازدید مدیران شهری و اعضای شورای اسلامی شهرهای کشور از مرکز کنترل ترافیک شهر مشهد عنوان کرد: با توجه به اینکه شهر مشهد به عنوان یک کلانشهر محسوب می‌شود و پذیرای زائران بسیاری است، انصافا در زمینه مدیریت شهری تا با امروز خوب کار کرده است و هیچ نقطه ابهام و ایرادی در این شهر وجود ندارد.
وی بیان کرد: در این شهر به صورت شبانه‌روزی کار می‌شود و ما با بازدید از کارخانه کمپوست و سازمان ترافیک و … شاهد بودیم که شهر مشهد در بسیاری از موضوعات چون فضای سبز، مترو، ترافیک، اتوبوسرانی، پروژه‌های شهری و … حتی از شهرداری تهران نیز یک گام جلوتر قدم برداشته است.
غلامیان دهکردی افزود: بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیر همسطح، فضای سبز و ترافیک مهم‌ترین موضوعات در شهر مشهد بوده که شهرداری به این موضوعات پرداخته است.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ما در اطراف حرم مطهر رضوی از ترافیک کاملا روانی برخوردار هستیم که وضعیت ترافیک این شهر نسبت به شهر تهران به مراتب بهتر‌ می‌باشد که در این زمینه نیز مدیریت شهری مشهد خوب عمل کرده است.
شهردار شهرکرد ادامه داد: از ابتدای دهه 60 دولت شهرداری‌ها را در بحث تامین اعتبارات و درآمدها رها کرده است که از همان زمان قرار براین بود که لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌‎ها تدوین و تصویب شود که هنوز بعد از گذشت 30 سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
غلامیان دهکردی اضافه کرد: اصولا شهرها باید خود را اداره کنند و در این راستا تکیه‌گاه درآمدی‌شان به ویژه در شهرهای کوچک از طریق مردم به وسیله عوارضات ناپایدار ساختمانی و کمیسیون ماده 100 تامین می‌شود.
وی اظهار کرد: امروزه تامین درآمد از راه عوارضات در شهرداری‌ها منسوخ شده است و شهرداری‌ها راهی ندارند جز اینکه در مباحث سرمایه‌گذاری‌ها و بخش خصوصی فعالیت کنند.
شهردار شهرکرد در پایان یادآور شد: شهرداری‌ها بایستی از جذب سرمایه‌گذاران و با استفاده از بخش خصوصی به جای تامین از پول مردم به رونق اقتصاد شهری کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا