مشهد

عملیات اجرایی ساخت بیمارستان شهرک شهید رجایی مشهد آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی شهرک شهید رجایی مشهد، از نقاط حاشیه‌ای شهر، آغاز شد.

یعقوبعلی نظری امروز شنبه، ۲۹ آبان‌ ماه، در این مراسم گفت: تولیت آستان قدس همواره نسبت به حاشیه شهر مشهد در همه ابعاد نگرانی و توجه داشته است و همیشه برای کمک نیز اعلام آمادگی می‌کند. برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تخت‌ خوابی در منطقه شهرک شهید رجایی آستان قدس نقش اصلی را داشته و این زمین را که حدود پنج هکتار است، در اختیار این امر خیر و برای رفع نیاز درمانی مردم حاشیه شهر از این طرف این نهاد وقف شده است؛ بنابراین اقدام اصلی را آستان‌ قدس رضوی به دستور تولیت حرم انجام داده‌ و با همت همکارن شهرداری و شورای شهر مشهد مقدمات اجرایی شدن آن آماده شد که نهایتا امروز عملیات اجرایی این بیمارستان محقق گردید.

وی خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد بسیار ضروری و مورد نیاز مردم این منطقه بوده است. هرچقدر ما در مناطق حاشیه شهر حضور پیدا کنیم و کارهای عمرانی انجام دهیم، باز هم دِین خود را به این مردم پرداخت نکرده‌ایم. امیدواریم طی حدکثر چهار سال با توجه به بودجه در نظر گرفته شده همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی را که امروز آغاز کردند، به پایان برسانند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه بایستی به‌سرعت خدمات مورد نیاز مردم را محقق و در جهت رفع نیازهای آنان اقدام کرد، گفت: مقدمات ساخت این بیمارستان سال‌هاست که فراهم شده اما یک‌سری مسائل جزئی فی‌ ما بین دستگاه‌ها وجود داشت که با هماهنگی‌های ایجاد شده حل شد. برای این منظور پیش‌بینی‌های اعتباری لازم نیز انجام گرفت و گره بین دستگاهی مذکور که گاهی اوقات شامل مشکلات جزئی است، حل شد. باید از موانع به‌ سرعت عبور کرد و تصمیم بگیریم مردم معطل مسائل جزئی بین دستگاهی نشوند و آن خدماتی که لازم دارند را به سرعت دریافت کنند.

وی افزود: نباید به حاشیه شهر بی‌توجه بود. ما خدمت‌گزار همه مردم هستیم و برای کار در این مناطق بارقه‌های امید خیلی خوبی وجود دارد. تعامل با وزرا و دستگاه‌های دیگر نیز در این خصوص انجام شده و چراغ سبزهای خیلی خوبی به ما نشان داده‌اند. دستگاه‌های استانی باید آمادگی ویژه‌ای برای عملیات گسترده در بخش‌های مختلف حاشیه شهر داشته باشند. این مقدمه خوبی خواهد بود که بتوانیم در استان خراسان و به‌ ویژه شهر مشهد یک کارگاه فعالیت‌های اقتصادی گسترده داشته باشیم تا مردم از آن بهره‌مند شوند.

بیمارستان شهرک شهید رجایی ظرف چهار تا پنج سال به بهره‌برداری می‌رسد

علی رحیمی، مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در ادامه این برنامه عنوان کرد: پروژه بیمارستان شرق مشهد در ابتدای بلوار حر به مساحت پنج هکتار آغاز خواهد شد. زیربنای پروژه ۶۰ هزار متر مربع است. این بیمارستان ۵۴۰ تخت‌ خوابی در هشت طبقه احداث می‌شود و خدمات عمومی به مردم منطقه ارائه خواهد داد.

وی افزود: در حال حاضر مطالعات مکانیک خاک این پروژه آغاز شده و مابقی آن ظرف هفته‌های آتی به سرانجام خواهد رسید. نقشه‌های فاز اول طرح نیز آماده شده و عملیات خاک‌برداری را ظرف هفته آینده آغاز خواهیم کرد. محصور کردن زمین و فازها بعدی نیز به تناوب انجام خواهد شد. با توجه به عظمت پروژه، این مجموعه برای اتمام کامل حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. در حال حاضر ۵۰ میلیارد تومان این اعتبار تخصیص داده شده و ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز تا انتهای امسال به آن تخصیص داده خواهد شد. اگر با این روال پیش برویم، پروژه مذکور ظرف چهار تا پنج سال آتی به سرانجام خواهد رسید.

محمدعلی کیانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این برنامه اظهار کرد: پروژه‌ای که باید در پنج سال گذشته انجام می‌شد، عملیات ساختمانی آن هم اکنون در حال نتیجه رسیدن است. این بیمارستان بر اساس استاندارها ساخته می‌شود و بخشی از نیاز این منطقه را برطرف می کند چون ظرفیت آن جمعیت بالایی را شامل می‌شود. امیدوارم با تامین اعتبار این پروژه طی مدت چهار سال بیمارستان به بهره‌برداری کامل برسد. با احداث این بیمارستان گام خوب و جهش مناسبی در ارائه خدمات پزشکی به لحاظ کیفی و کمی از نظر تعداد تخت‌ها و برنامه‌های بیمارستانی برداشته خواهد شد.

وی افزود: این بیمارستان می‌تواند کمک شایانی کند تا مردم خدمات در دسترس را دریافت کنند. این یک طرح ملی است و از محل اعتبارات وزارت بهداشت برای آن هزینه خواهد شد که تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت آن نیز برآورد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا