فرهنگ و هنر

فعالان تئاتر کودک و نوجوان در مشهد مورد تقدیر قرار گرفتند

imagesطی مراسمی با حضور مسئولین حوزه هنری و جمعی از هنرمندان مراسم تقدیر از فعالان عرصه کودک و نوجوان در تماشاخانه اشراق مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، طی مراسمی با حضور مسئولین حوزه هنری و جمعی از هنرمندان مراسم تقدیر از فعالان عرصه کودک و نوجوان در تماشاخانه اشراق مشهد برگزار شد.

در این مراسم که با حضور، روسای حوزه های هنری کودک و نوجوان، معاونین فرهنگی و هنری و جمعی از هنرمندان تئاتر، ادبیات و هنرهای تجسمی برگزار شد از فعالین کودک و نوجوان تقدیر به عمل آمد.

سیدجواد رفائی در ابتدای مراسم ضمن اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای کودک و نوجوان در زمینه فرهنگی هنری اظهار داشت؛ اگر به دنبال این هستیم که آثار هنری برای کودک و نوجوان تاثیر گذار باشد، باید برنامه مشخص و مدونی برای این گروه سنی داشته باشیم.

رئیس حوز هنری خراسان رضوی افزود: حساسیت زیاد این گروه سنی ما را ملزم می کنید که نگاه تخصصی داشته باشیم تا بتوانیم عملکرد مفیدی داشته باشیم.

در این مراسم، منوچهر اکبرلو ضمن اشاره به بخش هایی از زندگی جبار باغچه بان، گفت؛  جبار باغچه‌بان نخستین چهره فرهنگی ایران است که سال ۱۲۹۸ اولین نمایش کودک را در کودکستانی در تبریز اجرا کرد.

شهربازی «بچه‌های انقلابی» و برگزاری جنگ‌های انقلاب در «مشهد دوست‌داشتنی»

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده از برگزاری جنگ‌های انقلاب و ارائه خدمات شهر بازی بچه‌های انقلابی در نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی» خبر داد.

حمید صادقی افزود: علاوه بر این در این نمایشگاه نمایش عروسکی «ایران‌من» برای کودکان و نوجوانان به اجرا در می‌آید.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها و خدمات در مجموعه‌ی نمایشگاه «مشهد دوست‌داشتنی» برای تمامی مدارس و مهد کودک‌ها و مخاطب عموم برپا شده است؛ گفت: هدف از برپایی شهربازی‌ای به نام بچه‌های انقلابی، آشنا کردن نوجوانان و کودکان با حوادث انقلاب، پیروزی مظلوم بر ظالم و پیشرفت‌های ایران بعد از انقلاب است که با زبان کودکان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد:  این شهربازی در دو مسیر مجزا برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و در بخش کودک ایستگاه‌های متنوعی از جمله ایستگاه هنر ماسه، ایستگاه نقاشی، ایستگاه بازی‌های فکری و … در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در ایستگاه «قهرمان کوچولو»، کودکان پازل ماهواره‌ی امید را همراه با مربی سر هم می‌کنند؛ در ایستگاه «خیاط کوچولو» با استفاده از دکمه‌های مختلف تصاویری را بر روی قاب‌هایی از پارچه به تصویر می‌کشند؛ ایستگاه قصه نقاشی و تهیه کاردستی با وسایل دور ریختنی‌ از دیگر ایستگاه‌های در نظر گرفته شده برای مخاطبان است.

نمایش موزیکال “شهرتمیز ” درسبزوار به روی صحنه رفت

نمایش موزیکال و شاد “شهرتمیز” برای کودکان و نوجوانان در سبزواربه روی صحنه رفت.

این نمایش که مخصوص گروه سنی  کودک و نوجوان است درمدت ۵ شب وهمزمان با ایام ا… دهه مبارک فجر درمحل سالن شماره ٢ مجتمع فرهنگی وهنری بیهقی سبزوار به روی صحنه رفته و درحال اجرا می‌باشد.

خانم برزویی کارگردان این نمایش شاد و موزیکال با پرداختن به قصه‌های کودکانه سعی درفراهم آوردن محیطی شاد و اوقاتی مفرح برای کودکان و نوجوانان داشته و درقالب این اثرشاد، مسائل آموزشی نیز گنجانده شده تا ساعاتی پرباربرای این گروه سنی فراهم شود.

علاقه‌مندان می‌توانند  همه روزه ازساعت ١٨ برای دیدن این نمایش موزیکال به محل تالار بیهقی واقع درمیدان نقابشک مراجعه نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا