آرایش و زیبایی

فواید بی نظیر خیار برای پوست + انواع ماسک خیار

روشن شدن پوست

فواید بی نظیر خیار برای پوست‎

خیار به دلیل برخورداری از آب فراوان، بافت منحصر به فرد و از همه مهمتر تنوع ویتامین ها و مواد مغذی، در تهیه انواع ماسک های پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع ماسک خیار برای پوست
قبل از استفاده از هر ماسکی، ابتدا مقداری از آن را روی قسمت داخلی ساعد خود امتحان کنید. اگر بعد از گذشت چند دقیقه هیچ یک از آثار حساسیت نظیر التهاب، سوزش، خارش، قرمزی پوست و … مشاهده نشد می توانید از ماسک استفاده کنید، در غیر این صورت بایستی از اعمال این ماسک به پوست یا صورت خود پرهیز نمایید.

ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر
اگر پوست چرب مستعد آکنه دارید، از ماسک صورت خیار و بلغور جو دوسر برای کنترل چربی پوست خود استفاده کنید. بلغور جو دوسر پوست صورت را لایه برداری کرده و چربی های اضافی و سلول های مرده سطح پوست را تمیز می کند. خیار هم پوست صورت را هیدراته کرده و باعث شادابی و طراوت می شود. این ماسک همچنین دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی است و علاوه بر پاکسازی عمیق منافذ پوستی، پوست صورت را مرطوب هم می کند.

نصف یک خیار تازه
یک قاشق غذاخوری پودر بلغور جو دوسر
یک قاشق غذاخوری عسل

خیار را پوست کنده و به صورت پوره در آورید. پودر بلغور جو دوسر و عسل را به پوره خیار اضافه کرده و به خوبی با هم ترکیب کنید. صورت خود را با آب گرم شسته و با حوله ای تمیز خشک کنید. مخلوط خیار، بلغور جو دوسر و عسل را با نوک انگشتان خود، به صورت دایره ای روی صورت بمالید. پس از ۲۰ دقیقه یا پس از آنکه ماسک خشک شد صورتتان را ابتدا با گرم و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک خیار و گلاب ( شفاف کننده پوست)
در یک کاسه کوچک نصف فنجان چایخوری آب لیموترش، یک قاشق چایخوری آب خیار و چهار قطره گلاب را با هم مخلوط کنید و با نوک یک چنگال به خوبی هم بزنید. سپس آن را برای ۱۵ دقیقه روی پوست گردن و صورت قرار دهید. این ماسک باعث شفاف شدن پوست می شود.

ماسک خیار ، نعنا و تخم مرغ ؛ شاداب و نرم کننده پوست
خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید. ۵ ۴ عدد برگ نعنا را خرد کرده و به خیار اضافه کنید و میکس کنید. سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

ماسک خیار و لیمو ترش:
خیار رنده شده را با آب لیمو و یک قاشق عسل مخلوط کنید تا از افتادگی پوست و چروک آن جلوگیری کند.

انواع ماسک های پوست

خیار باعث سفتی پوست ،جلوگیری از افتادگی،خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود

ماسک برای برطرف کردن کک و مک:
خیار حلقه شده را در یک لیوان شیر بریزید و بعد از گذشت ۵ دقیقه با پنبه مخلوط را به صورت بمالید.

ماسک خیار و لیمو ترش ،کاهش دهنده چین و چروک
خیار را با پوست رنده کنید. دو عدد لیمو ترش را درون آن بچکانید و یک قاشق عسل نیز به آن اضافه کنید. می توان از رنده شده ی پوست لیمو هم در ماسک استفاده کرد. خیار باعث سفتی پوست و جلوگیری از افتادگی؛ خنک کنندگی و کاهش چین و چروک می شود.

ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت خیار و کیوی
یک عدد کیوی متوسط
نصف یک عدد خیار
۱۰-۵ دانه انگور درشت (یا ۵ عدد توت فرنگی)

کیوی را پوست بگیرید و درون مخلوط‌کن بریزید. دانه‌های ریز درون کیوی به صورت بسیار سطحی از پوست شما لایه‌برداری می‌کند و باعث نرمی و صافی پوست می‌شود. کیوی نیز یک منبع غنی از آلفاهیدروکسی اسید است و می‌تواند چربی زیاد پوست شما را بسیار کم کند و جوش‌های سرسیاه را از بین ببرد و رنگ چهره را روشن کند. انگورها را داخل مخلوط‌کن بریزید، انگور دارای مقداری آلفاهیدروکسی اسید است که می‌تواند پوست را تا حدودی تمیز کند. البته اگر بتوانید به جای انگور از توت‌فرنگی استفاده کنید اثر بیشتری دارد و می‌تواند تا حد زیادی آکنه‌ها و جوش‌های شما را کاهش ‌دهد و رنگ صورت شما را باز کند.

درآخر خیار پوست کنده را نیز به این مخلوط اضافه کنید و همه را خوب با هم مخلوط کنید تا مخلوط حالت چسبی پیدا کند. می‌توانید ۲ حلقه از خیار را نگه دارید تا هنگام قرار دادن ماسک روی صورت‌تان این حلقه‌های خیار را روی چشم‌های‌تان قرار دهید. خیار تا حد زیادی حلقه‌های سیاه زیرچشم را برطرف می‌کند. همچنین PH خیار نزدیک به پوست صورت است و در نتیجه پوست را به خوبی تمیز و تغذیه می‌کند و باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

قبل از این‌‌که ماسک را روی صورت‌تان بگذارید، صورت‌تان را با آب گرم بشویید و خشک کنید. سپس این ماسک را به آرامی روی صورت‌تان کاملا ماساژ دهید. حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعد ماسک را با آب سرد از روی صورت‌تان پاک کنید. همان طور که خواندید تهیه ماسک برای پوست چرب با استفاده از کیوی و انگور (توت فرنگی) و خیار کاری ساده و لذتبخش است.

ماسک خیار و نعناع ، کاهش دهنده التهابات پوستی
برای مقابله با تاثیرات نامطلوب گرما روی پوست از ماسک نعناع استفاده کنید. یک عدد خیار را رنده کرده و با نعناع تازه کوبیده شده و یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه و یک عدد سفیده تخم مرغ مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورت تان بمالید.

این ماسک به دلیل دارا بودن خیار و نعناع نقش مفیدی در کاهش التهابات پوستی ایفا می کند.

طرز تهیه ماسک خیار برای جوش صورت – ماسک صورت ماست و خیار
ماسک صورت ماست و خیار یکی از بهترین روش‌های میباشد که صورت شما را مثل آینه می کند. این روش نه تنها باعث روشنی پوست صورت میشود بلکه جوش‌های شما را تا حدی کوچک و از بین می برد. برای تهیه این نوع ماسک باید دستور عمل زیر را انجام دهید.

یک عدد خیار
یک قاشق سوپ خوری ماست

ابتدا یک عدد خیار را رنده کنید (توجه داشته باشید خیار حتما باید به وسیله رنده، رنده شود) سپس یک قاشق سوپ خوری ماست اضافه کنید. (ماست حتما باید کم چرب باشد نه پر چرب). سپس این دو را هم بزنید تا کاملا مخلوط شود. بهتر است که ماسک را به شخص دیگر بدهید تا به صورتتان بزنند. به صورت خوابیده باشید تا ماسک بهتر بروی صورت شما بماند و به مدت ۲۰ دقیقه صبر کنید سپس صورت خود را با آب سرد و صابون مخصوص صورت بشویید.

ماسک تخم خیار، کدو و خربزه  ، از بین برنده روزنه های پوست
مقدار مساوی تخم خیار، کدو و خربزه بخرید. این تخم ها را جداگانه آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید. این پودرها را مقدار مساوی در لیوانی شیر مخلوط کرده و آن قدر بهم بزنید تا قوامی کرم مانند یابد. مخلوط مذکور را به صورت و گردنتان مالیده و ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس آن را با گلاب بشویید. این ماسک برای پوست هایی که روزنه بزرگ بسیاری دارد مفید می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × دو =

دکمه بازگشت به بالا