ورزش

مدارس زورخانه‌ای در شهرستان‌های خراسان‌رضوی تاسیس می‌شود

ورزش زورخانه‌ای 4

دبیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌رضوی گفت: با همکاری آموزش و پرورش پیش‌نویس تاسیس مدارس زورخانه‌ای در شهرستان‌های خراسان‌رضوی در حال آماده شدن است و از ابتدای مهرماه مدارس زورخانه‌ای فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

عباس جلیلیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با همکاری آموزش و پرورش پیش‌نویس تاسیس مدارس زورخانه‌ای در شهرستان‌های خراسان‌رضوی در حال آماده‌شدن است و از ابتدای مهر مدارس زورخانه‌ای فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی تصریح کرد: ۱۷ شهرستان خراسان‌رضوی دارای هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای هستند که با اعلام آمادگی هر شهرستان مجوز لازم برای تاسیس مدرسه زورخانه‌ای را صادر خواهیم کرد.

دبیر هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای خراسان‌رضوی گفت: تاکنون شهرستان‌های تربت‌حیدریه، سبزوار، نیشابور، گناباد، قوچان، کاشمر و مشهد برای تاسیس این مدارس اعلام آمادگی کرده‌اند.

جلیلیان با بیان این که ۹۰ زورخانه در استان فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در خراسان‌رضوی ۳ هزار و ۵۰۰ ورزشکار دارای رتبه‌بندی و ۱۰ هزار ورزشکار زورخانه‌ای دارد. رتبه‌بندی به ورزشکاران از رتبه یک تا ۶ توسط هیئت و از رتبه ۷ تا ۹ توسط فدراسیون اعطا می‌شود.

وی با بیان این که در استان ۷ داور و ۳۰ مربی دارای کارت داوری مربی‌گری داریم، خاطرنشان کرد: همچنین پیش‌بینی مسابقات قهرمانی پهلوانی کشور را در مشهد کرده‌ایم که در صورت تامین بودجه لازم میزبان این مسابقات در مشهد خواهیم بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − یک =

دکمه بازگشت به بالا