خراسان

مدیر شیلات جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با تسنیم: مجموعه‌های پرورش “کروکودیل” در شهرستان‌های خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

کروکودیل

مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: مجموعه‌های پرورش “کروکودیل” در شهرستان‌های خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود.

محمدرضا مهدیزاده در گفت‌وگو با تسنیم در مشهد‌مقدس اظهار داشت: در حوزه شیلات ما شاهد این هستیم که در خراسان رضوی تمایل به متنوع‌سازی تولیدات به وجود آمده که این موضوع جای امیدواری بسیار زیادی دارد.

وی بیان کرد: به عنوان مثال هم اکنون برای ساخت مجموعه‌های آکواپونیک و یا آبزیانی مانند کروکودیل و سایر مواردی از این دست اقداماتی در شهرستان‌های مختلف خراسان رضوی در دست انجام هستند که این مسئله می‌تواند سود زیادی را در طول زمان برای بخش خصوصی ایجاد کند.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین در تولید انواع ماهی نیز اقداماتی در دستور کار قرار دارد و گونه‌هایی مانند “شیزوتوراکس و خاویار” در دستور کار قرار گرفته است.

مهدیزاده تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون در حدود ۴۰۰۰ تُن ماهی در خراسان رضوی تولید شده گرچه که بیشترین میزان برداشت از مزارع و استخرهای پرورش ماهی در نیمه دوم سال انجام می‌شود اما برای نیمه ابتدایی سال عقب ماندگی از برنامه تولید در خراسان رضوی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تولیدکنندگان در خراسان رضوی سعی دارند که تولیدات خود را برای هماهنگ شدن با مصرف بازار جهانی هماهنگ کنند تا بتوانند صادرات انجام دهند و به همین علت برخی از تغیرات در ساختارهای تولید شیلات در خراسان رضوی در دست انجام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − یک =

دکمه بازگشت به بالا