خراسان

میزان وزنی صادرات خراسان رضوی ۸ درصد رشد داشته است

مسعود عاطفی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: میزان وزنی صادرات خراسان رضوی در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

مسعود عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بر اساس آمار کارشناسی نشده سیستم تجارت خارجی گمرک ایران میزان صادرات کالا از گمرکات خراسان رضوی در طول ۱۰ ماهه ۱۳۹۵ معادل ۱۷۷۷ تن کالا بوده است.

وی ادامه داد: ارزش این کالاها ۱۴۱۰ میلیون دلار بوده که این میزان صادرات نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از نظر وزن ۸ درصد و از نظر ارزش دلاری ۷ درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک مشهد مقدس ادامه داد: وزن و ارزش کالاهای صادر شده در ۱۰ ماهه سال گذشته به ترتیب ۱۶۴۵ تن و ۱۳۲۳ میلیون دلار بوده است.

عاطفی بیان کرد: از ارزش کل صادارات غیرنفتی در ۱۰ ماهه امسال ۱۰ هزار و ۷۴۲ دلار از محل تجارت چمدانی و ۶۱ هزار و ۶۳۳ دلار از محل بازارچه‌های مرزی باجگیران و دوغارون بوده است.

وی در ارتباط با میزان واردات در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال ۳۲۸ هزار تن کالا به خراسان رضوی با ارزشی بالغ بر ۲۹۹ میلیون دلار وارد شده که از نظر وزن ۱۵ درصد کاهش داشته و از نظر ارزش ۳ درصد رشد داشته است.

ناظر گمرکات خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی در ۱۰ ماهه مثبت و معادل ۱۱۱۱ میلیون دلار بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا