مشهد

نظارت بر توزیع لباس فرم در مدارس خراسان رضوی تشدید می‌شود

نظارت بر توزیع لباس فرم در مدارس خراسان رضوی تشدید می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، قاسمعلی خدابنده صبح امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی استان خراسان رضوی اظهار داشت: سال تحصیلی جدید در استان خراسان رضوی با شعار امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی آغاز می‌شود و در راستای این شعار تلاش خواهیم کرد روحیه امیدآفرینی را در نسل جوان زنده‌تر کرده و با گسترش مشارکت درون‌سازمانی و برون‌سازمانی که از سیاست‌های سند تحول بنیادین است به جلو حرکت کرده و در جهت توسعه مهارت‌آموزی دانش‌آموزان که قطعا در آینده به اشتغال‌زایی و کارآفرینی منجر می‌شود اهتمام بورزیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: یکی از سیاست‌های سازمان دانش‌آموزی تقویت رشد اجتماعی دانش‌آموزان است و برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی که توسط این سازمان انجام می‌شود در جهت شکل‌گیری هویت اسلامی ایرانی دانش‌آموزان و کمک به رشد اجتماعی آن‌ها تاثیرگذار است.

خدابنده عنوان کرد: در زمینه مسائل تربیتی و اخلاقی برگزاری اردوهای دانش‌آموزی به مراتب از کلاس‌های آموزشی تاثیرگذارتر خواهد بود و این اردوها علاوه بر تقویت مسائل تربیتی به انسجام اجتماعی کمک خواهد کرد و این مهم در نهایت سبب ارتقاء سرمایه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: سازمان دانش‌آموزی تشکلی است که دانش‌آموزان را برای ورود به عرصه‌های اجتماعی آماده می‌کند و افزایش عضویت دانش‌آموزان در این تشکل دانش‌آموزی بسیار حائز اهمیت است و باید تلاش شود هر دانش‌آموز حداقل در یکی از تشکل‌های دانش‌آموزی عضویت داشته باشد.

خدابنده بیان کرد: فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و تربیتی باید به عنوان یک اولویت بسیار مهم در برنامه‌ریزی‌ها و جهت‌گیری‌های سازمان دانش‌آموزی قرار گیرد و تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان مدنظر باشد و تشکل‌ها و مدارسی که به این حوزه‌ها اهمیت می‌دهند تحت حمایت قرار گیرند.

وی بیان کرد: مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب، نوجوانان و جوانان هستند و سازمان دانش‌آموزی باید در جهت بررسی، تحلیل و تحقق اهداف این بیانیه گام بردارد. نظارت بر توزیع لباس فرم و سرویس دانش‌آموزی از دیگر اقدامات و فعالیت‌هایی است که توسط سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش استان انجام می‌شود و این سازمان علی‌رغم تمام محدودیت‌های منابع مالی به خوبی از عهده انجام این وظایف برآمده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − سه =

دکمه بازگشت به بالا