مشهد

نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک گواهی شده دارویی در مشهد برگزار می‌شود

 

مزروعی

رئیس جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی گفت: نخستین نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک گواهی شده دارویی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، مجتبی مزروعی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه عرضه محصولات ارگانیک گواهی شده دارویی اظهار داشت: رسالت سازمان جهاد کشاورزی ایجاد امنیت غذایی از لحاظ کمی و کیفی است.

وی تصریح کرد: در بخش تولید صدمه دیده‌ایم و اگر به روستاها توجه نشود قطعا آثارش را در زندگی شهری خواهیم دید. در یک دهه سه هزار روستا خالی از سکنه شده و حاشیه شهر مشهد بزرگتر شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه باید تولید به اندازه شود، گفت: کشاورزی و دامپروری حرفه‌ای است که سود چندانی ندارد. در زمانی قیمت محصولات کشاورزی نظیر گندم افزایش پیدا نکرد اما هزینه‌های تولید ۱۰ برابر شد و فعالیت کشاورزی را غیر اقتصادی کرد.

وی با بیان اینکه بعد از تولید باید کیفیت تولیدات در نظر گرفته شود، اظهار داشت: در این دوره سه ساله از کشور واردکننده به صادرکننده تبدیل شده‌ایم.

رئیس جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی گفت: باید عرضه مستقیم کالا صورت بگیرد تا تولید کننده‌ها با یکدیگر به رقابت بپردازند و اگر این کار صورت گیرد به دلیل این که حیثیت شخصی تولید کننده در این موضوع دخالت دارد سبب عرضه کالای با کیفیت می‌شود.

مزروعی تصریح کرد: باید انگیزه‌های لازم به وجود آید تا محصول سالم به دست شهروندان برسد که بهترین راه برای تحقق این موضوع عرضه مستقیم کالا توسط تولید‌ کننده است.

وی با بیان این که اهداف، وظایف و منافع ما به شهرداری گره خورده است، بیان کرد: برای رسیدن محصولات سالم به دست مردم، با توجه به فعالیت شهرداری در حوزه خدمات شهری باید بین سازمان جهاد کشاورزی و شهردای همکاری وجود داشته باشد. چندین سایت برزگ محصولات ارگانیک از جمله سایت کشمش، انار، پسته، زعفران وغیره در استان داریم.

مزروعی خاطرنشان کرد: عرضه مستقیم شیر را از ۶ ماه پیش آغاز کرده و شیر باید با برند دامدار عرضه شود و تمامی مراحل بهداشتی آن طی شود در حالی که در مجموعه‌های سنتی بهداشت رعایت نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 19 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا