خراسان

هشدار هواشناسی خراسان رضوی در خصوص کاهش دما و بارش برف و باران

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای در سطح هشدار زرد از وقوع بارش‌های پراکنده به شکل باران و برف و کاهش دما از بعد از ظهر فردا در سطح استان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است که با نفوذ جریانات سرد شمالی به شمال شرق کشور از جمله استان خراسان رضوی شاهد افزایش ابرناکی، کاهش قابل ملاحظه دما و همچنین وقوع بارش‌های پراکنده به شکل باران و برف از ساعات بعد از ظهر دوشنبه، ۲۲ آذر، تا اوایل وقت چهارشنبه، ۲۴ همین ماه، در هفته جاری هستیم.

طی این مدت کاهش محسوس دما به ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به میزان ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ پیش‌بینی می‌شود و دمای حداقل شبانه در بیشتر مناطق سردسیر استان به کمتر از پنج درجه زیر صفر خواهد رسید. همچنین هوای سرد تا روزهای پایانی هفته کنونی ادامه خواهد داشت.

طبق این اطلاعیه وقوع بارش‌ها به شکل باران و برف به‌ویژه در نواحی شمال غرب برخی از نواحی مرکزی و شمال شرقی استان خراسان رضوی همراه با کولاک برف، تشکیل مه و کاهش دید پیش‌بینی شده است.

همچنین طی این مدت افزایش شدت وزش باد در سطح استان با احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی روبه رو خواهیم بود. با توجه به تشکیل مه، کاهش دید، یخ‌زدگی و لغزندگی محورها و معابر احتمال اختلال در سیستم حمل و نقل استان پیش‌بینی می‌شود.

مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه تاکید کرده که تمهیدات لازم برای تامین سوخت، کنترل و تنظیم دمای گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها، جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرمازدگی به محصولات کشاورزی و باغات کوهپایه‌ای نواحی سردسیر به ویژه مناطق واقع در نیمه شمالی استان اندیشیده شود. همچنین برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد اقدامات لازم انجام و مردم در ترددهای جاده‌ای به‌ویژه در محورهای شمالی استان تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × دو =

دکمه بازگشت به بالا