مشهد

ویژه‌برنامه رونمایی از آلبوم عطار در مشهد برگزار می‌شود

رئیس اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه رونمایی از آلبوم عطار و جشن امضا را به صورت مفصل‌تر به زودی در مشهد خواهیم داشت و یک اجرای ویژه برای این مجموعه در نظر خواهیم گرفت.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، آیین جشن امضای آلبوم عطار که به همت کانون سرو در کافه کتاب آفتاب با حضور آرش کامور آهنگساز آلبوم عطار، هنرمندان و هنردوستان برگزار گردید؛ رئیس اداره موسیقی استان به دستور ویژه مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مبنی بر اجرای برنامه ویژه گروه سروشان و رونمایی از آلبوم عطار در مشهد اشاره کرد و در ادامه آرش کامور توضیحاتی در زمینه آلبوم تازه منتشر شده خود داد.
محسن سمیع در این مراسم عنوان کرد: این فرصت را مغتنم می‌دانم که از هنرمندانی که به هر نحوی تلاش می‌کنند تا در قالب هنر خود، مفاخر ایران را به جهان معرفی کنند، تشکر کنم. عطار یک ستاره درخشان فرهنگ کشور ماست که ایران در جهان به آن افتخار می‌کند؛ ما امروز در جمع دوستانه و هنرمندی هستیم که از یک اثر هنری و همچنین یک هنرمند که اگرچه جوان است اما پرکار و مستعد است، قدردانی کنیم.
وی ادامه داد: گروه سروشان، یکی از گروه‌های خوبی است که در زمینه موسیقی جدی کار می‌کند و بنده این‌جا هستم که علاوه بر قدردانی، سلام مدیر کل استان را برسانم که نتوانستند در این مراسم شرکت کنند، اگر چه در تالار رودکی تهران در مراسم رونمایی از اثر عطار، ایشان حضور داشتند. 
سمیع افزود: مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی، تاکید و دستور دادند که به طور ویژه، برنامه رونمایی از آلبوم عطار و جشن امضا را در مشهد به صورت یک اجرای ویژه برای این مجموعه در نظر بگیریم و از همه هنرمندان علاقمند، برای آن مراسم دعوت کنیم.
رئیس اداره موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تمام تلاش ما این است که هنرمندان پرتلاش و بی‌ادعا را معرفی کنیم و این جزء وظایف ماست و امیدوارم این جمع‌ها پر شورتر و مفصل‌تر برگزار شود؛ با توجه به فضای (نقطه چینی) که در موسیقی مشهد داریم و جوی که خیلی همراهی نمی‌کند، این جمع‌ها دلگرم کننده است و وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند؛ تمام تلاشمان را می‌کنیم که این گونه برنامه‌ها را گسترش داده و مفصل‌تر خدمت دوستان و علاقه‌مندان باشیم.
در ادامه آرش کامور آهنگساز آلبوم عطار گفت: زبان من قاصر از این همه شور و حضور است که البته عامل آن حضور عطار است.
وی با تقدیر از رضا شاکری که در این مراسم حضور داشت، افزود: استاد دیرین من که شرایط زندگی و حال ایشان بسیار خاص است و همیشه در ذهن من نگاهی که ایشان به هنر، انسان، موسیقی ایرانی و آواز دارند، مدینه فاضله بوده است.
کامور درباره اثر تازه منتشر شده خود نیز عنوان کرد: طرح گرافیک آلبوم عطار از ناصر نصیری یکی از طراحان خوب کشور است، که فیروزه‌ای است که از دل خاک بیرون آمده؛ خوانندگی اثر نیز با دوست دیرینم وحید تاج بود و بنده امیدوارم که در فرصت مناسب با تیم سروشان خدمت علاقه‌مندان و حضار باشیم.
وی ادامه داد: آلبوم عطار متشکل از  ۱۱ قطعه موسیقی است که ۷ قطعه با کلام و ۴ قطعه بی‌کلام دارد و غزل‌هایی توسط شورای ادبی مجموعه عطار انتخاب شده که درک و دریافت مخاطب از آن بهتر باشد؛ به این معنی که شما وقتی موسیقی و شعر را با هم گوش می‌دهید، باید هم موسیقی و هم شعر همراه یکدیگر شنیده و درک شوند.
به گزارش ایسنا این مراسم با دوتارنوازی استاد محمد یگانه و تکنوازی کمانچه آرش کامور همراه بود، در این برنامه علاوه بر سخنرانی دکتر مهدی نوروز با موضوع عطار، از اثر هنرمند نقاش کریم اسکندری با موضوع عطار رونمایی شد و در حاشیه این مراسم نیز اکرم سلیمانی هنرمند خوشنویس در حین اجرای برنامه به خوشنویسی اشعار آلبوم عطار پرداخت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + چهار =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا