مشهد

پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد مقدس برگزار می‌شود

خلیل کاظمی

معاون شهردار مشهدمقدس گفت: پانزدهمین نمایشگاه گل و گیاه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

 خلیل الله کاظمی ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه مشهد مقدس در تالار شهدای شهرداری اظهار داشت: 8شرکت خارجی و 350 شرکت ایرانی از 11 استان کشور در نمایشگاه گل و گیاه مشهد شرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه پانزدهم با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است گفت: تاکنون 350 شرکت تخصصی گل و گیاه برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به حضور شرکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه گل و گیاه عنوان کرد: تاکنون شرکت‌هایی از کشورهای هلند، روسیه، اندونزی، فرانسه، ایتالیا، چین، آلمان و آذربایجان آمادگی خود را برای حضور در این نمایشگاه اعلام کرده‌اند.

کاظمی در ادامه به بیان استان‌های حاضر در این نمایشگاه پرداخت و گفت: شرکت‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، مازندان، گیلان، همدان، مرکزی، خراسان‌شمالی، جنوبی، البرز، گلستان فارس و خراسان‌رضوی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ما برای پربارتر شدن این نمایشگاه تلاش می‌کنیم و امید داریم تا بتوانیم نیازهای خانواده‌ها را در این نمایشگاه تامین کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان داشت: در این نمایشگاه از شهروندان و اداراتی که در توسعه فضای سبز نقش بسزایی داشته‌اند تقدیر و قدردانی می‌شود.

کاظمی با اشاره به طرح میان شهرداری و شهروندان گفت: در سال گذشته 100 هزار نهال توسط شهرداری و به درخواست شهروندان در نقاط مختلف شهر کاشته شد و شهروندان نیز آبیاری و نگهداری از آن را برعهده گرفتند.

وی تاکید کرد: در این نمایشگاه به‌دنبال این هستیم تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف تولیدکنندگان گل و گیاه استانی بستر پیشرفت و صادرات توسط تولیدکنندگان را ایجاد کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به سود هنگفت تجارت گل و گیاه در جهان خاطرنشان کرد: مبادلات تجاری در بحث گل و گیاه در سال گذشته حدود 120 میلیارد دلار بوده که از این میزان تنها 1.5 درصد به کشور ما تعلق داشته است.

کاظمی سرانه استفاده از گل را در جهان 77 شاخه عنوان کرد و افزود: سرانه استفاده از گل در کشورهای اروپایی 77 شاخه و در برخی از کشورها تا 200 شاخه نیز می‌رسد اما این سرانه در کشور هم اکنون 14 شاخه است.

وی ادامه داد: در جهان 420 هزار هکتار از مزارع به کشت گل و گیاه اختصاص دارد و کشور ایران بین کشورهای دارنده فضای پرورش گل و گیاه رتبه 39 را در اختیار دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به فضای سبز شهری عنوان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهر مشهد 13 متر مربع است و ما امید داریم تا پایان سال جاری سرانه فضای سبز را به 13.5 متر مربع برسانیم.

کاظمی از درنظر گرفتن بن‌های خرید از نمایشگاه توسط شهرداری خبر داد و گفت: در حال حاضر 50 هزار بن 10 هزار تومانی در بین ادارات و سازمان‌ها توزیع شده است.

وی بیان داشت: سرانه فضای سبز و دارایی‌های شهر مشهد حدود 8 هزار و 164 هکتار بوده که از این میزان 3 هزار و 977 هکتار در اختیار شهرداری مشهد است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: دارایی‌های فضای سبز شهر مشهد از 2 هزار و 900 هکتار باغات شخصی، 500 هکتار باغات آستان قدس، 202 هکتار فضای سبز ادارات، 585 هکتار کمربند سبز و 3 هزار و 977 هکتار دارایی‌های شهرداری مشهد تشکیل می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 20 =

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا