مشهد

پرونده حفاری ۴ خط مترو مشهد در دوره ششم شورا بسته می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.

 ایمان فرهمندی با اشاره به برنامه شورای ششم برای خطوط قطارشهری مشهد، اظهار کرد: مترو یکی از روش‌های پاک و باصرفه حمل‌ونقلی شهر‌ها به شمار می‌رود که آلودگی متمرکز در شهر ندارد. البته هزینه‌های تأمین زیرساخت آن سنگین است.

وی افزود: گفته می‌شود با قیمت‌های کنونی، ساخت هرکیلومتر خط قطارشهری هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد که بار سنگینی بر دوش مدیریت‌شهری و دولت برای تأمین زیرساخت‌ها در شهر‌ها و کلان‌شهر‌های کشور است.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: شورای ششم با این نگاه که تردد شهروندان را در شهر آسان و دسترسی آن‌ها را به نقاط مختلف شهر فراهم کند، به‌طور جدی درصدد به‌نتیجه‌رساندن ۴ خط قطارشهری مشهد است.

وی با بیان اینکه خط یک قطارشهری مشهد حدفاصل فرودگاه تا انتهای وکیل‌آباد کامل شده و در حال بهره‌برداری است، گفت: در این خط با کمبود ۶۰دستگاه واگن روبه‌روییم، اما پیگیر تأمین آن و افزایش ظرفیت خط یک هستیم.

پایان حفاری خط ۳ تا انتهای سال

فرهمندی ادامه داد: خط ۲ قطارشهری مشهد از انتهای طبرسی تا میدان شهیدکاوه تکمیل شده و در حال فعالیت است. البته یک ایستگاه تا میدان شهیدجوان باید توسعه یابد که تا ۲ سال آینده بهره‌برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه حفاری جبهه جنوبی خط ۳ قطارشهری مشهد به سمت شهرک ابوذر تا آخر امسال به پایان می‌رسد و سپس به ادامه حفاری از جبهه شمالی ادامه خواهیم داد، گفت: گره‌های فنی خط چهارم قطارشهری مشهد برطرف شده و تی‌بی‌ام مشغول حفاری است.

پایان ۴ خط به شرط تأمین اعتبار

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این دوره مدیریت‌شهری حفاری ۴ خط قطارشهری این کلان‌شهر به شرط تخصیص و تأمین اعتبار به پایان می‌رسد تا پرونده حفاری خطوط بسته شود.
وی بیان کرد: تا ۲ سال آینده هسته مرکزی خط ۳ قطارشهری مشهد به طول ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا حرم مطهر و از مسیر خیابان امام رضا (ع) تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را آماده بهره‌برداری می‌کنیم که در صورت تحقق این هدف، شبکه ریلی شهر تکمیل خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 18 =

دکمه بازگشت به بالا